دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
نخستين مرکز DIC ، HIV منطقه 21 با ظرفيت پذيرش 90 نفر در روز ، در پارک لاله اين منطقه افتتاح شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21 ، اين مراسم با حضور شهردار منطقه  ، مديران ارشد اين منطقه ، قائم مقام سازمان رفاه ، خدمات و مشارکتهاي اجتماعي شهرداري تهران ، مسئولين موسسه کاهش آسيب سيماي سبز رهايي و جمعي از شهروندان منطقه 21 در بوستان لاله تهرانسر غربي برگزار شد.

 

دکتر مصطفي سليمي شهردار منطقه 21 در اين مراسم با اشاره به که توسعه زندگي شهر نشيني گفت: شهرنشيني مشکلات بسياري را با خود براي جوامع به همراه آورده است و يکي از چالش هاي مهمي که امروز در جوامع توسعه يافته با آن روبرو هستند افزايش آمار آسيبهاي اجتماعي است . طلاق ، اعتياد ، کودکان کار ، ابتلا به بيماريهاي ويروسي از جمله ايدز محصول گرايش انسان به زندگي صنعتي و دور شدن از مفاهيم بلند اخلاقي است که نتيجه اي به جز به انحطاط کشيده شدن جامعه و سست شدن بنيان خانواده ندارد.

  

وي در ادامه به بيماري HIV (ايدز) اشاره کرد و گفت: افزايش مصرف مواد مخدر مساوي است با بالا رفتن آمار مبتلايان به ويروس HIV ( ايدز ) و اين موضوع منطقه را بر آن داشت تا با راه اندازي مرکزي به نام DIC ، HIV ( ايدز ) به مبتلايان اين ويروس خدمات مناسبي را ارائه کند.

 

شهردار منطقه 21 در ادامه خاطر نشان کرد: اعتقاد ما بر اين است که پيشگيري بهتر از هر درماني است و اولويت فعاليت هاي اين مرکز هم افزايش سطح آگاهي شهروندان با هدف پيشگيري خواهد بود.

اين مرکز با مشارکت موسسه کاهش آسيب سيماي سبز رهايي توسط اداره رفاه ، خدمات و مشارکت اجتماعي در منطقه 21 با مساحتي بالغ بر 70 متر مربع راه اندازي شده است و ارائه  يک وعده غذاي گرم ، مشاوره ، خدمات پزشکي شامل  پانسمان ، توزيع سوزن رايگان و وسايل پيشگيري از بارداري تنها بخشي از خدمات اين مرکز است.

نظر شما