دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۳۶۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کلنگ احداث حسينيه حضرت بقية اله العظم (عج) با حضور نائب رئيس شوراي اسلامي شهر به زمين زده شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 18،طي مراسمي با حضور حسن بيادي نائب رئيس شوراي اسلامي شهر ، حجة الاسلام و المسلمين عبدالمقيم ناصحي مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران ، محمد صارمي زاده شهردار منطقه 18 و جمع کثيري از شهروندان کلنگ احداث حسينيه حضرت بقية اله العظم (عج) به زمين زده شد.

 

در ابتداي اين مراسم حسن بيادي نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به ضرورت حفظ و صيانت از بيت المال و برنامه ريزي براي صرف کمکهاي مردمي در احداث مراکز فرهنگي و مذهبي در محلات گفت: بالا بردن پرچم بر روي مراکز فرهنگي و مذهبي که بحمد اله در تهران روز بروز بر تعداد آنها افزوده مي شود ، آنچنان اهميتي ندارد ، بلکه مهم نگهداري و حفظ آن است که بتواند جمع کثيري از مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت را در مناسبتهاي مختلف گرد هم آورد.

 

وي در ادامه همچنين به تشريح جايگاه مهم فرهنگي و مذهبي اين مراکز پرداخت و اظهار داشت  عزيزاني که براي احداث اين مراکز آستينهاي همتشان را بالا مي زنند ، بايد به بعد فرهنگي و مذهبي آن توجه داشته باشند تا احداث مجموعه ورزشي ، پارکينگ طبقاتي ، واحد تجاري و...، هريک از اين امکانات و فضاها در جاي خود اهميت دارند ، اما بعد اصلي که به کمک دنيا و آخرت شهروندان مي آيد همان بعد فرهنگي و مذهبي است.

 

همچنين حجة الاسلام و المسلمين عبدالمقيم ناصحي مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران نيز به فضيلتهاي ماه هاي رجب ، شعبان و رمضان اشاره داشت و گفت: خداوند باريتعالي در اين سه ماه برکات و فراواني را براي مسلمين ارزاني مي دارد و بايد از تک تک لحظات آن استفاده و براي آخرتمان توشه اي جمع آوريم.

 

وي همچنين به رشد فزاينده مراکز مذهبي و ديني ( مساجد ، حسينيه ، زينبيه و حوزه هاي علميه ) در پايتخت اشاره کرد و گفت : به برکت اين مراکز متعدد ، تهران اين شهر بزرگ از جميع بليات و خطرات مصون مانده است ، در حاليکه در تهران قديم ، زمان شاه طهماسب صفوي که پس از آقا محمد خان قاجار روي کار آمد و او به همراه خاندانش به خاطر قداست و حرمت امامزاده حمزه (ع) در شهرري رفت و آمد زيادي به اين شهر داشتند، تعداد مساجد به اندازه انگشتان دست هم نبود.

 

محمد صارمي زاده شهردار منطقه 18 نيز در سخنان کوتاهي به اهميت احداث مراکز مذهبي و ديني در محلات از دو بعد حفظ امنيت اجتماعي شهروندان و دستآوردهاي نظام نگاه کرد و افزود : احداث حسينيه و مساجد ضمن تأمين امنيت اجتماعي شهروندان که همانا عدم انجام هرگونه بزهکاري توسط اشرار و متخلفين ، از دستآوردهاي نظام و انقلاب اسلامي که به حرمت خون شهداي بسياري بدست آمده و سالها از گزند دشمنان مصون مانده ، پاسداري خواهد کرد.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خويش به ضرورت احداث پارکينگ در جوار حسينيه و مساجد اشاره کرد و اظهار داشت : عدم وجود پارکينگ کافي يکي از خط قرمزهاي قابل توجه در مديريت شهري پايتخت است و بنده اعتقاد دارم به ازاي هر خودرو بايد يک و يا حتي دو واحد پارکينگ وجود و مالک خودرو در زمان استراحت و فعاليت روزمره دغدغه اي تحت اين عنوان نداشته باشد.

 

گفتني است در پايان اين مراسم نيز کلنگ احداث حسينيه بقية ا... العظم (عج) در خيابان شهيد فاطمي واقع در محله صاحب الزمان (عج) در زميني به وسعت 2 هزار متر مربع و در سه طبقه بناي مفيد توسط نماينده اي از خانواده هاي معظم شهدا ، حجة الاسلام و المسلمين عبدالمقيم ناصحي مشاور شهردار و رئيس مرکز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران و مهندس محمد صارمي زاده شهردار منطقه به زمين زده شد.

 

نظر شما