دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کتاب «آداب روزه‌داري ـ احوال روزه‌داران»، مجموعه‌‌اي از بيانات مقام معظم رهبري در ماه‌هاي رمضان 22 سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اين كتاب گزيده‌اي از مجموعه توصيه‌ها، نصايح، تحليل‌ها و مواعظي را در بر دارد كه در بيانات رهبر معظم انقلاب در ماه‌هاي رمضان سال 1369 تا 1390 ارائه شده است.


«آداب روزه‌داري ـ احوال روزه‌داران» از تازه‌ترين کتاب‌هاي موسسه پژوهشي‌فرهنگي انقلاب اسلامي، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي مدظله العالي، است که کمي پيش از آغاز ماه مبارک رمضان منتشر شده و آداب روزه‌داري را تشريح مي‌کند.



در انتخاب مطالب اين كتاب 430 صفحه‌اي، دو نکته مورد توجه بوده است. نخست اين‌که موضوع بيانات ماه مبارك رمضان، معارف ديني مربوط به روزه‌داري، تكاليف مؤمنان در اين ماه از نظر فردي، اجتماعي و سياسي، آداب دعا و نظاير آن باشد؛ دوم اين‌که مطالب صرفاً در بازه زماني حلول ماه مبارك رمضان تا پايان روز عيد سعيد فطر هر سال بيان شده باشد.


عليرضا مختارپور، تدوين‌كننده كتاب، در بخشي از مقدمه 6 نکته مهم را عنوان کرده است که از مطالعه اين كتاب و با توجه به تاريخ و مخاطبان هر مطلب، از سيره‌ رفتاري معظم ‌له در ماه مبارك رمضان به دست مي‌آيد. اين نکات عبارتند از «توجه به برپايي مجالس تلاوت قرآن كريم»، «محوريت مباحث مربوط به خودسازي ايماني و اخلاقي»، «ميزباني اقشار مختلف همچون اساتيد، دانشجويان و... و به سخنان و نظرات آنان گوش فرادادن و با آن‌ها به گفتگو نشستن»، «حضور در جمع روزه‌داران نمازگزار ماه رمضان و اقامه‌ نماز جمعه به امامت معظم ‌له»، «توجه به اهميت شب‌هاي قدر و ايام شهادت اميرالمؤمنين علي عليه‌السلام» و «تبيين وضع جهان اسلام و تاكيد بر راهپيمايي هرچه عظيم‌تر روز جهاني قدس».


كتاب «آداب روزه‌داري احوال روزه‌داران» در 430 صفحه در ابعاد 21.5 در 14.5 سانتيمتر منتشر شده و با قيمت 13000 تومان در دسترس علاقمندان است.

نظر شما