دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۷
جشنواره رمضان ميراث مسلمانان شب گذشته (چهارم رمضان) با حضور نمايندگان سفراي کشورهاي اسلامي کار خود را در برج ميلاد تهران آغاز کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي برج ميلاد تهران در ابتداي مراسم گشايش اين جشنواره، فرزاد هوشيار پارسيان مديرعامل برج ميلاد گفت: رمضان زبان بين المللي صلح و گفتگوي اسلامي است.

 

وي افزود: با برگزاري اين جشنواره مي توان پيام هاي بين المللي را به دنيا منتقل کرد، چه، رمضان نقطه اتصال شور و شوق ميان کشورهاي اسلامي است.

 

هوشيار پارسيان ادامه داد: موجب خوشبختي و سرافرازي است که شاهد آداب و رسوم و سنت کشورهاي اسلامي زير پرچم سبز محمد رسول الله (ص) باشيم.

 

اجراي موسيقي سنتي و تواشيح از ديگر برنامه هاي مراسم افتتاحيه اين جشنواره بود.

 

در ادامه مراسم، غرفه کشورهاي مسلمان که قرار است غذاهاي کشورهاي خود را در مراسم افطار ارائه دهند، افتتاح شد.

 

به گفته هوشيار پارسيان عموم مردم مي توانند از سفره هاي افطار سفراي کشورهاي اسلامي که همزمان با برگزاري جشنواره رمضان ميراث مسلمانان در برج ميلاد تهران پهن مي شود بازديد کنند.

 

سفره هاي افطاري کشورهاي اسلامي هر شب تا 14 رمضان توسط همسر يکي از سفراي اين کشورها در برج ميلاد تهران پهن خواهد شد که در نخستين شب برگزاري، ايران ميزبان بود.

 

به گزارش روابط عمومي برج ميلاد تهران، در اين جشنواره 10 کشور اسلامي پاکستان، آذربايجان، مالزي، قزاقستان، لبنان، تاجيکستان، اندونزي و ايران سنت ها ،آيين هاي ويژه و غذاهاي آيين- مذهبي خود را معرفي مي کنند.

 

همزمان با برگزاري جشنواره رمضان ميراث مسلمانان، نشست هاي تخصصي و موضوعي نيز تدارک ديده شده است که اين نشست ها در حاشيه جشنواره و با حضور اساتيد و کارشناسان برجسته در طول ايام جشنواره از ساعت 19 تا 22 برگزار خواهد شد و علاقه مندان مي توانند در اين نشست ها حضور به هم رسانند.

نظر شما