يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۷
کد خبر: ۵۴۰۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
نظرسنجي ميداني «شهر» درباره طرح جداسازي
مردم شهرري در مورد جدايي ري از تهران معتقدند، اين بحث‌ها تنها بازي‌هاي سياسي بوده و اداره شهرري به همين صورت كنوني خوب است.

به گزارش خبرنگار «شهر» پس از طرح  جداسازي دوباره شهرري از تهران، تا كنون نظرات مختلفي از سوي مسئولان شهري، اعضاي شوراي شهر و نمايندگان مجلس درباره موضوع جداسازي ري از تهران مطرح شده است و هريك به نوعي با بيان ديدگاه‌هايشان مخالفت‌يا موافقت خود را با موضوع جداساري ري از تهران اعلام كردند. محور سخنان موافقان و مخالفان اين طرح گستردگي خاصي داشته و از ديدگاه‌هاي اقتصادي تا مسائل و چالش‌هاي سياسي و فرهنگي گسترش يافته است.

 

مساله‌اي كه در اين زمينه مي‌‌تواند قابل توجه و مهم باشد، نظر مردم شهرري است. برهمين اساس خبرنگار «شهر» به سراغ ساكنان منطقه 20 شهرداري تهران رفته و از آنها در مورد جداسازي ري از تهران از سوال كرده است.

احمدي كه راننده تاكسي خط مترو – ميدان شهرري است با اظهار بي‌اطلاعي از موضوع جدايي ري از تهران مي‌گويد: «چيزي در اين مورد نمي‌دانم. چه مي‌خواهد بشود، مگر الان جدانيست.»

 

- خبرنگار: « قرار است كه ديگر شهرري زير نظر شهرداري تهران اداره نشود و شهرداري جداگانه براي خود داشته باشد.»

 

- راننده تاكسي: « اگر درآمدهاي شهرري خرج خود آن شود خوب است اما اگر بعد از اين كار هم اتفاقي براي شهر نيفتد، نه موافق اين كار نيستم.»

 

قندهاري از ساكنان محله فيروزآبادي نيز دراين باره مي‌گويد: « چون اطلاعات دقيقي از اين موضوع ندارم و تنها به طور كلي خبر دارم كه بحث‌هايي براي جدايي ري از تهران است، نمي‌توانم بگويم اين كار خوب است يا نه. اين كه بعد از اين جدايي چه مسائلي در بحث‌هاي اداري و مديريتي آن پيش مي‌آيد، روشن نيست.»

 

آبنيكي دانشجوي دانشگاه پيام نور شهرري نيز ، با مخالفت نسبت به جدايي ري از تهران،تاكيد دارد: «اين كار مشكلي را حل نمي‌كند و به نفع مردم نيست.»

 

شيباني كه در خيابان جاده قم شهرري ساكن است هم در اين‌باره متعقد است: «جدايي ري از تهران اقدام خوبي است. چرا كه اين مستقل شدن براي آباداني بيشتر است. با اين كار طرح ها بر اساس آن طوري كه مردم مي‌خواهند، برنامه‌ريزي مي‌شود»

 

ملكي كه از خانواده‌ شهداي شهرري است نيز در اين رابطه مي‌گويد: « اگر جداشدن شهرري از تهران با امكانات باشد، طرح خوبي است اما در غير اين صورت ، فقط مشكلات را بيشتر مي‌كند.

عبادي از ساكنان محله حمزه آباد نيز با اشاره به سخن مقام معظم رهبري مبني بر اين كه « ري قبله تهران» است، مي‌گويد: «اگر مسئولان دعوي ولايي بودن خود را دارند، دست از اين بازي‌هاي سياسي بردارند و به فكر خدمت به مردم باشند.»

 

آقامحمد جعفر از اهالي ميدان نارنج نيز متعقد است: « اين بحث‌ها تنها بازي‌هاي سياسي بوده و اداره شهرري به همين صورت كنوني خوب است.»

 

بنابراين گزارش نكته‌اي مهمي كه در گفت‌وگو با مردم شهرري وجود داشت، بي‌اطلاعي بسياري از آنها از اجراي اين طرح و مبهم بودن اين اقدام است.در حالي كه بايد به طور طبيعي براي گرفتن چنين تصميم‌هاي مهم و بزرگي، مردم در جريان مسائل قرارگيرند و در اين زمينه آگاه‌سازي كامل و همه‌جانبه‌اي انجام گيرد، تا مردم به عنوان اصلي ترين ركن مديريت شهر در اتخاذ چنين تصميمي حضور فعال و موثري داشته باشند. اما تا كنون در اين زمينه هيچ گونه اطلاع‌رساني دقيق و روشني از سوي مسئولان انجام نشده است و مردم در اين زمينه تنهامي‌دانند كه بحث‌هايي از جدايي ري و تهران است.

 

بنابراين با توجه به اين موضوع احساس مي‌شود، در طرح جدايي ري از تهران دغدغه‌اي از مسائل مردم وجود نداشته باشد و در اين بين اهدافي ديگر از اجراي اين طرح دنبال مي‌شود كه در صورت وجود چنين مساله اي و مطرح بودن موضوعاتي مانند اختلاف‌هاي سياسي بين شهرداري تهران و دولت ، بايد گفت كه به طور قطع اين جدايي دودي است كه تنها در چشم مردم مي‌رود.

نظر شما