سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۴۰۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۶
يک طنزپرداز و شاعر درباره تازه‌ترين اثر خود با نام «با کاروان حوله» گفت: با کاروان حوله آثار پراکنده‌اي با محور ادبيات است که اغلب اين طنزها قبلا در سايت فيروزه و مجلات ديگر منتشر شده‌اند.
به گزارش مشرق و به نقل از فارس،‌ اميد مهدي‌نژاد؛ طنزپرداز و شاعر درباره تازه‌ترين اثر خود با نام «با کاروان حوله» که از سوي سوره مهر منتشر شده است، گفت: با کاروان حوله آثار پراکنده‌اي با محور ادبيات است که اغلب اين طنزها قبلا در سايت فيروزه و مجلات ديگر منتشر شده‌اند.

اين طنزپرداز درباره گرافيک کتاب اظهار کرد: طرح جلد کتاب يک بافت است که در واقع بافت حوله خودم بود و به پيشنهاد گرافيست کار از حوله خودم براي جلد عکس گرفتم. طرح عنوان کتاب هم به شکلي است که انگار روي حوله نوشته شده است.

 

وي نام کتاب را برگرفته از شعر فرخي سيستاني دانست که مي‌گويد «باکاروان حله برفتم ز سيستان...» و همچنين کتابي که دکتر عبدالحسين زرين کوب با عنوان «باکاروان حله» دارد و افزود: جالب اينکه حله همان حوله است و به معناي پارچه. اما به هرحال معني امروزي حله با حوله تفاوت دارد و نام کتاب هم شوخي با همين مطلب بود. زير عنوان کتاب هم به طنز نوشته شده «طنزي به شعر و ادب» و به ساخت طنزآميز کتاب کمک مي‌کند.

 

اين طنزپرداز درباره ويژگي کتاب خود تصريح کرد: از آنجايي که کتاب خودم است معتقدم يک شاهکار و اتفاق بزرگي در طنز معاصر بود اما از آنجايي که يک کتاب مستقل است داراي نکات قوت و ضعفي است. پراکندگي کتاب و وجود چند قالب براي طنز از جمله نقد کتاب و فالنامه و نقد شعر مي‌تواند از نقاط ضعف کتاب محسوب شود. شايد اگر هرکدام از اين قالب‌ها به حجمي مي‌رسيد که مي‌توانست کتاب مستقلي باشد اتفاق بهتري مي‌افتاد.


نظر شما