دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۴۰۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
معاون سازمان سنجش آموزش كشور گفت: 115 هزار و 687 داوطلب در رشته‌هاي پرطرفدار كنكور پذيرفته مي‌شوند كه 20 درصد ظرفيت كل كنكور است.

به گزارش «شهر» و به نقل از ايسنا، سيدجلال طباطبايي با بيان اينكه 13 رشته در دوره روزانه پرطرفدارترين رشته‌هاي كنكور محسوب مي‌شوند، اظهار كرد: در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني، رشته‌هاي «مهندسي برق، مهندسي مكانيك، مهندسي كامپيوتر، مهندسي عمران، مهندسي معماري و مهندسي صنايع» پرطرفدارترين رشته‌ها به شمار مي‌آيند.

 

وي با اشاره به رشته‌هاي پرطرفدار گروه آزمايشي علوم تجربي، گفت: رشته‌هاي «دكتري حرفه‌اي پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي و دامپزشكي» پرطرفدارترين رشته‌هاي اين گروه هستند.

 

معاون سازمان سنجش افزود: همچنين در گروه آزمايشي علوم انساني، رشته‌هاي «حقوق، روانشناسي و حسابداري» از جمله رشته‌هاي پرطرفدار اين گروه‌ آزمايش محسوب مي‌شوند.

 

طباطبايي با اشاره به ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته‌هاي پرطرفدار كنكور در كليه گرايش‌ها، به ايسنا گفت: امسال در رشته مهندسي برق 11 هزار و 121 داوطلب پذيرفته مي‌شوند.

 

وي با اشاره به پذيرش شش هزار و سه داوطلب در رشته‌ مهندسي مكانيك، اظهار كرد: 11 هزار و 932 داوطلب در رشته مهندسي كامپيوتر، 6 هزار و 698 نفر در رشته مهندسي فناوري اطلاعات، 8 هزار و 144 نفر در رشته مهندسي عمران، 5 هزار و 194 نفر در رشته مهندسي معماري و 6 هزار و 546 نفر در رشته مهندسي صنايع پذيرفته خواهند شد.

 

دكتر طباطبايي با اشاره به ظرفيت پذيرش رشته‌هاي پرطرفدار كنكور در گروه آزمايشي علوم تجربي، تصريح كرد: در رشته پزشكي 4 هزار و 597 داوطلب، در رشته‌ دندانپزشكي 1 هزار و 233 داوطلب، در رشته داروسازي 1 هزار و 130 داوطلب و در رشته دامپزشكي 610 داوطلب پذيرش مي‌شوند.

 

معاون سازمان سنجش در خاتمه در خصوص ظرفيت سه رشته پرطرفدار گروه آزمايشي علوم انساني، تصريح كرد: حدود 20 هزار و 270 داوطلب در رشته حقوق، 13 هزار و 906 داوطلب در رشته روانشناسي و 24 هزار و 306 داوطلب در رشته حسابداري پذيرفته مي‌شوند.

 

گفتني است نتايج اوليه كنكور تا 15 مرداد اعلام خواهد شد.

نظر شما