يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۵
کد خبر: ۵۴۱۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
نامه‏نگاري با مسولان در اعتراض به جدايي «قبله تهران» از تهران/
مردم شهرري در اعتراض به تصميم دولت براي جداسازي ري از تهران، نامه‌اي به مقام معظم رهبري و ديگر مسئولان نظام از جمله رييس مجلس ارسال کرده‌اند.

عليرضا باقري دبير مجمع مشورتي شوراياري‌هاي منطقه 20 تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اعلام اين خبر، گفت: هم اکنون به تمام مسئولان نامه نوشته ايم و با بيان پيامدها و مشکلات و اعتراض به تصميم دولت براي جداسازي ري از تهران، خواستار جلوگيري از اين اقدام شده ايم.

 

وي افزود: اين نامه ها ديروز _ شنبه 7 مرداد_ ارسال شده است و هم اکنون منتظر جواب آن هستيم.متن اين نامه ها براي رييس شوراي اسلامي شهر تهران رونوشت شده است و به اطلاع اعضاي شوراي شهر تهران رسيده است.

 

باقري تصريح کرد: مردم شهرري از اين جداسازي راضي نيستند و شوراياري هاي محلات منطقه 20 نيز به عنوان نمايندگان مردم منطقه، با اجراي اين تصميم مخالف هستند.

 

دبير مجمع مشورتي شوراياري‌هاي منطقه 20 تهران، با اشاره به نصب پلاکاردهاي اعتراض در سطح شهرري، گفت: عاملان اين تصميم به زودي منتظر عکس العمل و ابراز مخالفت هاي بيشتر مردم شهرري با جداسازي ري از تهران باشند.

 

وي اظهارکرد: هم اکنون منطقه 20 تهران تنها 35 ميليارد تومان درآمد دارد و 300 ميليارد تومان توسط شهرداري در اين منطقه هزينه مي شود. سوال ما اين است که چه کسي مي خواهد بعد از جداسازي ري از تهران، اين کسري 265 ميلياردي را جبران کند؟ اداره اين منطقه صرفا با درآمد شهرري به طورقطع امکان پذير نيست.

  

باقري در مورد اين که بنابر ادعاي استانداري شهرري از حريم و بهشت زهرا(س) نيز در آمد دارد، گفت: درآمدهاي حاصل از بهشت زهرا(س) و پالايشگاه تهران به جيب شهرداري باقرشهر مي رود و منطقه 20 سهمي از اين درآمدها ندارد.

 

وي افزود: شهرري از کارخانه هاي اطراف نيز تنها 5ميليارد تومان درآمد دارد.البته مسئولان دولتي بهتر است اميدي به درآمد حاصل از اين مراکز نداشته باشند، چرا که به دليل بي توجه اي هاي دولت به بخش توليد هم اکنون تعداد زيادي از اين کارخانه ها تعطيل شده اند.

 

بي توجهي فرمانداري شهرري به خواسته و مشکلات مردم منطقه

 

دبير مجمع مشورتي شوراياري‌هاي منطقه 20 تهران،در مورد مکاتبه با فرماندار شهرري نيز گفت: از روزي که فرماندار جديد براي شهرري تعيين شده است چهار را با فرماندار مکاتبه داشته ام و از وي درخواست کرده ايم جلسه اي با شوراياري ها براي بيان مشکلات و مسائل منطقه برگزار کنند اما هربار اين نامه ها بي پاسخ مانده و يا به بخش دار کهريزک ارجاع داده شده است که ارتباط آن را درک نمي کنم.

 

باقري تصريح کرد: من به عنوان شهروندي که بيش از 56 سال ساکن شهرري است از مسئولان مي خواهم از تصميم خود براي جداسازي ري از تهران منصرف شوند. چرا که اين اقدام منطقه موجب تشنج و ايجاد مشکلات بسيار براي شهرري مي شود.

 

وي با بيان اين که جداسازي ري از تهران، سرنوشت بي برنامگي را براي اين منطقه رقم خواهد زد،گفت: از شوراي اسلامي شهر تهران مي خواهيم مانع اين اقدام شود.

 

در همين زمينه بخوانيد:


جمع آوري بنرهاي اعتراضات مردمي از سوي فرمانداري


آغاز اعتراضات مردمي در ري 


مردم عليه تصميم غيرقانوني دولت درباره شهر ري 

جدايي ري از تهران به ضرر مردم است 

نمي‌خواهيم شاهد تكه‌تكه شدن مجدد «ري» باشيم 

تلاش شورا براي منصرف کردن دولت از تصميم غيرقانوني 

بيادي: اقدام دولت را قانوني نمي‌دانيم  

دبير: تصميم گيران جدايي ري دلسوز مردم نيستند 

درگيري لفظي دبير و احمدي‌ن‍ژاد در جلسه امروز شوراي شهر 

انتقاد تند رئيس شوراي شهر به تصميم عجيب دولت

شهرري از زير باران به زير ناودان مي‌‌رود 

 
نظر شما