دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۴۱۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
احمد شاکري از انتشار دو کتاب تازه‌اش، «جستاري در ادبيات داستاني دفاع مقدس» و «گام نهادن بر شيب تند»، در آينده نزديک خبر داد.

احمد شاکري پژوهشگر و نويسنده رمان، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: پژوهشي را براي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي با عنوان «جستاري در ادبيات داستاني دفاع مقدس» تاليف کرده‌ام که هم‌اکنون به گروه علمي ادبيات اين پژوهشگاه تحويل داده شده و مراحل اوليه انتشار را طي مي‌کند.

وي درباره اين کتاب گفت: «جستاري در ادبيات داستاني دفاع مقدس» که احتمالا در يک مجلد 900 صفحه‌اي منتشر مي‌شود، بيشتر محتواي نظري دارد و با زير عنوان «اصطلاح‌شناسي داستان دفاع مقدس» تاليف شده است.

اين پژوهشگر توضيح داد: در اين کتاب علاوه بر درج نظريات خود، به بررسي آراي صاحب‌نظران اين حوزه و منتقدان و نويسندگان ايراني نيز پرداخته‌ام. در واقع بخشي از اين کتاب شامل نقد آراست و بخش ديگر آن جنبه اثباتي دارد.



وي همچنين اظهار داشت: کتابي با عنوان «گام نهادن بر شيب تند» را نيز براي انتشار به خانه کتاب سپرده‌ام که به زودي منتشر خواهد شد. اين کتاب مجموعه‌اي از مطالب من در چهار قالب نقد، مقاله، يادداشت و گفت‌وگو است.

شاکري افزود: دو رمان «انجمن مخفي» و «عريان در برابر باد» که پيش از اين توسط ناشر ديگري چاپ شده‌آند نيز قرار است توسط انتشارات سوره مهر براي سومين بار منتشر شوند و بازچاپ اين دو رمان با ويرايشي تازه عرضه خواهد شد.



احمد شاکري، متولد 1353 در تهران است. وي که در سال 88 دبير هشتمين جشنواره قلم زرين بود، داوري جشنواره‌‌هايي چون ‌شهيد غني‌پور، قلم زرين، بسيج دانشجويي، جشنواره ادبي بسيج، جايزه ادبي اصفهان، قصه‌هاي قرآني، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس و دفتر ادبيات ايثار بنياد جانبازان و مستضعفان را نيز عهده‌دار بوده است.

اين نويسنده که عضو شوراي عالي ادبيات داستان بسيج است، همچنين تدريس چندين دوره عناصر داستان و داستان‌نويسي، نقد فيلم‌هاي مطرح سينماي ايران در مطبوعات و نقد داستان‌ها و رمان‌هاي معاصر در مطبوعات را در کارنامه حرفه‌اي دارد.

از آثار اين عضو سابق شوراي سردبيري ماهنامه ادبيات داستاني و سردبير اسبق فصلنامه «اصحاب قلم» مي‌توان به مجموعه نقد پنج رمان آتش بدون دود، من او، کشتي پهلو گرفته، در جستجوي من و شيدا با عنوان «بازتاب»، دو رمان «عريان در برابر باد» و «انجمن مخفي» و مجموعه داستان‌هاي «سرزمين پدري»،«نفس» و «باران نيمروز» اشاره کرد.

نظر شما