شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۴۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
برگزاري يازدهمين همايش تجليل از پيشکسوتان قرآني/
يازدهمين همايش تجليل از پيشکسوتان و خادمان قرآني با عنوان عمري با قرآن، به همت فرهنگسراي قرآن برگزار و در اين مراسم از 6 استاد فعال در اين عرصه تجليل شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در اين همايش، امير خوراکيان رئيس اين سازمان با اشاره به اهميت و جايگاه مفاهيم قرآني و با تأکيد بر ضرورت گسترش اين مفاهيم در فعاليت‌هاي فرهنگي گفت: در سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، قرآن مبنا و اصلي است كه در همه فعاليت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات بايد از آن بهره‌مند شد و اين كتاب آسماني بايد ملاك مقايسه محتوا و روح همه فعاليت‌ها باشد.



وي با اشاره به فعاليت فرهنگسراي تخصصي قرآن در پايتخت اظهار داشت: با توجه به رويکرد ديني و مذهبي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين فرهنگسرا بايد متولي برنامه ريزي قرآني براي مجموعه فعاليت هاي سازمان باشد.


خوراکيان به اجراي ويژه برنامه هاي قرآني در قالب مجموعه برنامه هاي فرهنگي ماه رمضان با عنوان «برآستان جانان» در مناطق بيست و دوگانه تهران تأکيد کرد و افزود: در سال جاري تدابير ويژه اي براي آموزش حفظ قرآن براي عموم در نظر گرفته شده است. علاوه بر اين در زمينه آموزش مفاهيم قرآني تلاش شده که برنامه هايي متناسب با مقاطع سني مختلف طراحي شود.


همچنين در اين مراسم که در آستانه ولادت امام حسن(ع) در فرهنگسراي انديشه برگزار شد از آيت الله قاسم خزعلي حافظ و مفسر قرآن كريم، استاد عبدالمحمد آيتي مترجم قرآني، استاد محمد حاجي كتاب استاد و داور قرآني، استاد سيد داوود ميرباقري هنرمند قرآني و نهله غروي ناييني فعال امور بانوان قرآني قدرداني و تجليل شد.


همچنين در اين مراسم براي نخستين بار از مقام قاري بسيجي و شهيد، حسين محمدي نيز تقدير و تجليل شد.

نظر شما