شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۴۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
شهردار منطقه 21 از منحصر به فرد ترين موزه خودرو خاورميانه که در منطقه 21 قراردارد ، بازديد کرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21، دکتر مصطفي سليمي در اين بازديد به موقعيت صنعتي منطقه 21 اشاره کرد و گفت: وجود بيش از 25درصد از صنايع توليدي کشوربه ويژه در بخش خودرو سازي واشتغال 30 درصد از فضاهاي منطقه توسط صنايع ،مويد اين مطلب است که غالب منطقه 21 صنعتي است وعلي رغم قدمت 250ساله برخي از محلات آن از جمله وردآورد و چيتگر جنوبي به غير از شهرک سينمايي غزالي و قسمتي از ديوار کاروانسرا سنگي جاذبه گردشگري ديگري ندارد وشهروندان تهراني اين منطقه را منطقه اي حاشيه اي با بافت صنعتي مي شناسند.

وي وجود موزه کلاسيک خودرو در منطقه 21 را موهبتي براي اين منطقه دانست و گفت: وجود بي نظير ترين خودرو هاي دنيا در مجموعه موزه خودرو در منطقه 21 که گفته مي شود آن را در خاورميانه بي رقيب کرده است، يکي از مهمترين جاذبه گردشگري منطقه 21 به حساب مي آيد.اين در حالي است که علي رغم اهميتي که دارد ،افراد کمي از وجود آن مطلع اند.

شايد به همين دليل است که تعداد بازديد کنندگان آن در حد انتظار وشان اين موزه نيست وبايد با همکاري هاي بين بخشي به معرفي بيشتر آن بپردازيم. شهردار منطقه 21 به مشکلات پيش روي اين موزه اشاره کرد وگفت:آنچه مسلم است اين است که موزه کلاسيک خوردو منطقه 21 به لحاظ اهميت وجايگاهي که در معرفي تاريخ  وهويت کشورمان دارد با رسيدگي به مشکلات آن بايد از شرايط مطلوبي براي ميزباني بازديد کنندگان آن  برخوردار باشد. به گفته وي شهرداري تهران به عنوان يک نهاد اجتماعي و خدماتي نگاه ويژه اي به سرمايه هاي اجتماعي ،تاريخي ،فرهنگي و... شهر دارد و با ورود به عرصه هاي مختلف سعي در حل مشکلات آنها دارد.

 مديران منطقه 21 هم توجه ويژه اي به اين موزه ومشکلات آن خواهند داشت وبراي حل آن تلاش خواهند کرد. بر اساس اين گزارش در ادامه اين بازديد تورج حسيني مدير موزه خودرو هاي کلاسيک زمان راه اندازي اين موزه در منطقه 21 را سال 82عنوان کرد و به معرفي تاريخچه خودروها پرداخت و درباره شرايط نگهداري آنها به موارد مهمي اشاره کرد.

وي نبود آب آشاميدني ،فقدان فضاي سبز مناسب در محوطه موزه وعدم امکان استفاده از بيلبوردهاي تبليغاتي را از جمله مشکلات منحصر به فرد ترين موزه خودرو خاورميانه عنوان کرد. در اين موزه 45 دستگاه خودرو ،3کالسکه و3موتور سيکلت وجود دارد.

نظر شما