شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۴۳۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
سازمان پزشكي قانوني از مرگ چهار هزار و 791 نفر در حوادث رانندگي در فصل بهار و كاهش 5/2 درصدي آن در مقايسه با مدت مشابه سال قبل خبرداد.

ايسنا: بر اساس آمارهاي سازمان پزشكي قانوي در ماه‌هاي اخير تلفات حوادث رانندگي در كشور با كاهش قابل توجهي مواجه بوده به نحوي كه در آمار سال 90 و نيز تصادفات نوروزي سال 91 روند نزولي تلفات حوادث رانندگي به خوبي مشهود است.

 

كاهش كشته‌هاي حوادث رانندگي نشان مي دهد رانندگان در رعايت قوانين و كنترل سرعت خودرو نسبت به گذشته دقت بيشتري دارند، ضمن اين که اعمال قوانين جديد راهنمايي و رانندگي، زمينه ساز كاهش حوادث رانندگي و تلفات شده‌ است.

 

بر اساس اين آمار در بهار امسال به تفكيك سه هزار و 722 مرد و يكهزار و 69 زن دراثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده‌اند كه استان‌هاي فارس با 385 مورد ، تهران با 380 مورد و خراسان رضوي با 355 مورد فوتي بيشترين و استان‌هاي خراسان‌جنوبي با 32 مورد، ايلام با 34 مورد و كهگيلويه و بويراحمد با 39 مورد فوتي كمترين ميزان تلفات حوادث رانندگي را داشته اند و اين درحاليست كه اين آمار در مدت مشابه سال قبل پنج هزار و 56 نفر بوده است.

 

به گزارش ايسنا، همچنين در اين مدت 81 هزار و 144 نفر نيز در حوادث رانندگي مصدوم و به پزشكي قانوني مراجعه كرده‌اند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 5/7 درصد افزايش يافته است.

 

بر اساس اين گزارش در خرداد امسال يكهزار و 714 نفر در حوادث رانندگي فوت كرده‌اند كه يكهزار و 341 نفر از آنان مرد و 373 نفر زن بودند. همچنين تعداد مصدومان حوادث رانندگي در اين ماه 28 هزار و 249 نفر بوده كه نسبت به خرداد سال قبل 7/1 درصد افزايش داشته است.

نظر شما