شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۴۴۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
بزرگترين چادر افطاري در شهر تاريخي استانبول که به عنوان يکي از سنت‌هاي حسنه در ترکيه همه ساله در ماه مبارک رمضان بپا مي شود

به گزارش «شهر» و به نقل از فارس، يکي از سنت هاي حسنه در ترکيه در ماه مبارک رمضان برپايي چادرهاي افطاري در شهرهاي اين کشور از سوي شهرداري ها و پذيرايي از روزه داران در اين چادرهاست.

 

 

 

 

در شهر استانبول شهرداري منطقه فاتح که به عنوان يکي از محله هاي اصيل اسلامي در اين شهر شناخته مي شود، همه ساله در محله امين اونو اقدام به برپايي بزرگترين چادر افطاري شهر استانبول مي کند. خبرنگار فارس در استانبول حوالي اذان مغرب و با نزديک شدن وقت افطار سري به اين چادر زد و از نزديک شاهد جنب و جوش مسئولين براي پذيرايي از روزه داران شد.

 

 

در چادر افطاري شهرداري فاتح هر روزه به بيش از پنج هزار نفر و در روزهاي پاياني هفته تا هفت الي هشت هزار نفر افطاري داده مي شود. در اين چادر هفتاد نفر مسئول خدمت رساني به روزه داران هستند.

 

 

آقاي رمضان بولوت مسئول چادر در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن اعلام مطلب فوق تصريح کرد که هزينه تامين افطاري در طول ماه مبارک رمضان از سوي شهرداري فاتح و افراد خير تامين مي شود. بولوت منوي افطاري را سوپ، دو نوع غذاي اصلي، نوشابه و دسر عنوان کرد و افزود علاوه بر اينها به روزه داران خرما و زيتون نيز ارائه مي شود.

 

در کلانشهر استانبول تعداد 39 منطقه شهرداري وجود دارد که در برخي از اين مناطق ده و در ساير مناطق حداقل سه چادر افطاري برپا مي شود. تعداد چادرهاي افطاري در استانبول حدود چهارصد چادر است. اين در حالي است که سنت برپايي چادر افطاري در تمامي 81 استان ترکيه اجرا مي شود.

نظر شما