دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۴۵۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۶
داستان‌نويس و روزنامه‌نگار، کتاب «لحظه‌هاي انقلاب» زنده‌ياد محمود گلابدره‌اي را ثبت بي‌طرفانه و فارغ از جناح‌بندي سياسي حوادث انقلاب اسلامي ايران مي‌داند.

شهر، قاسمعلي فراست ×


 متاسفانه ادبيات در کشور ما مقوله جدي و ارزشمندي نيست. خلوتي مراسم تشييع پيکر گلاب دره اي نيز به دليل همين مظلوميت است. اگر يک ورزشکار درجه 4 از دنيا رفته بود، به دليل ازدحام جمعيت بايد براي آمدن تا اين‌جا تلاش بسيار مي‌کرديم. هما‌نطور که گفتم، به اين دليل است ادبيات و هنر و به ويژه ادبيات در جامعه ما مظلوم است.

 به نظر من «لحظه‌هاي انقلاب» کار بسيار ماندگاري است، به دليل لحظه‌پردازي‌هاي منصفانه و مستندي که دارد. گلابدره‌اي در اين کتاب به هيچ عنوان جناح سياسي خاصي را در نظر نگرفته و به شکل مستند و بي‌طرفانه – البته تا جايي که مي‌توانسته؛ زيرا هر کسي به هر حال سمت و سوي خاص خود را دارد- روزها را گزارش کرده و به نظر من «لحظه‌هاي انقلاب» يکي از آثار ماندگار و ارزشمند کشور ما خواهد بود.

 باقي آثار گلابدره‌اي هم حائز اهميت‌اند؛ ولي «لحظه‌هاي انقلاب» به اين دليل که کتاب‌هاي معدودي در اين زمينه منتشر شده و شايد در مجموع تعداد کتاب‌هايي که انقلاب را لحظه‌نگاري کرده باشد و لحظه لحظه آن را ثبت کرده باشد، به انگشتان دست نرسد، کاري ارزشمند است.


× داستان نويس و منتقد

نظر شما