يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۱
کد خبر: ۵۴۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با تاکيد بر اين که مديريت شهري براي برگزاري هر چه با شکوه تر اين اجلاس سنگ تمام مي گذارد، گفت: علاوه بر وضعيت ظاهري شهر و نظافت و زيبايي معابر شهري، مي بايست نسبت به مناسب سازي و رنگ آميزي کارگاه هاي مترو نيز اقدام شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، سيد جعفر تشکري هاشمي در ديدار از پروژه هاي ترافيکي شرق تهران، بزرگراه امام علي(ع) را يکي از مهم ترين پروژه هاي اجرايي پايتخت دانست و اعلام کرد: شهردار محترم تهران تاکيد دارند در اجراي پروژه هاي شهري نبايد مردم در فشار و تنگنا قرار گيرند و تا حد امکان بايد به نوعي عمل شود که مردم دچار مشکل نشوند.

 افزود: در اجراي پروژه‌هاي شهري، ملاحظات اجتماعي حرف اول را مي زند چرا که اگر پروژه اي اجرا شود و مسائل ساکنان محدوده اجراي آن در نظر گرفته نشود، هم مردم و هم مجريان پروژه دچار مشکل مي شوند و بايد به نوعي عمل شود تا کام مردم از پروژه ها شيرين شود. ايستگاه هاي مترو و بي آر تي به نمادهاي شهري تبديل شده اند.

 
معاون شهردار تهران با اشاره به ضرورت ساماندهي وضعيت ترافيکي چهار راه تهران پارس، اظهارکرد: علاوه بر اين که وضعيت ترافيک در اين نقطه که در منتهي اليه شرقي تهران واقع شده بايد سر و سامان بگيرد، مي بايست نسبت به نصب هر چه سريع‌تر پله برقي پل عابر پياده چهار راه خاقاني با توجه به حجم بالاي تردد مردم در اين نقطه نيز اقدام شود.


وي با تاکيد بر اهميت نگاه حمل و نقلي به ماموريت هاي شهرداري هاي مناطق، تصريح کرد: زمان مديريت شهر به روش گاراژداري گذشته و به عنوان نمونه ايستگاه هاي مترو به عنوان سيستمي به روز و با کيفيت به يکي از نمادهاي اصلي شهر تبديل شده اند، چنانچه ايستگاه هاي اتوبوس تندرو  (BRT)نيز جزو المان هاي شاخص شهر محسوب مي شوند.

ناوگان حمل و نقل عمومي براي روز قدس و عيد فطر آماده است

 
معاون شهردار تهران با بيان اين که اجلاس سران جنبش عدم تعهد دهه نخست شهريور به ميزباني تهران برگزار مي شود، گفت: برآورد مي شود حدود 9 هزار نفر از 120 کشور دنيا به پايتخت کشورمان بيايند و با توجه به اين که ميزباني اين اجلاس هر سه سال يک بار به يکي از 120 عضو آن مي رسد، 360 سال طول مي کشد تا جمهوري اسلامي ايران مجددا ميزبان اين اجلاس باشد.

تشکري هاشمي با تاکيد بر اين که مديريت شهري براي برگزاري هر چه با شکوه تر اين اجلاس سنگ تمام مي گذارد، گفت: علاوه بر وضعيت ظاهري شهر و نظافت و زيبايي معابر شهري، مي بايست نسبت به مناسب سازي و رنگ آميزي کارگاه هاي مترو نيز اقدام شود و همان زمان با توجه به ظاهر شهر، وضعيت ترافيک معابر شهري نيز مورد توجه قرار مي گيرد.

وي با ذکر اين نکته که علاوه بر برگزاري شب هاي قدر، برپايي راهپيمايي روز قدس و نماز عيد فطر را نيز پيش رو داريم، تاکيد کرد: مديريت شهري تدابير و تمهيدات ويژه اي را به منظور آمادگي کامل ناوگان حمل و نقل عمومي به منظور خدمات رساني به انبوه راهپيمايان روز قدس و خيل نمازگزاران عيد فطر پيش بيني کرده است.

ستاد استقبال از مهر به زودي آغاز به کار مي کند

 
معاون شهردار تهران با اعلام اين که به منظور آمادگي جهت بازگشايي مدارس ستاد استقبال از مهر به زودي آغاز به کار مي کند، اظهار کرد: در قالب اين ستاد سياست ها و اولويت هاي کاري و نيز برنامه ها و وظايف اجرايي هر بخش مشخص مي شود و به عنوان نمونه علاوه بر ايمن سازي اطراف مدارس و ساماندهي سرويس مدارس، ايستگاه هاي بي آر تي مناسب سازي مي شوند.

وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود بر ضرورت تقويت تابلوهاي راهنماي مسير در سطح شهر و تجهيز معابر شهري به اين تابلو ها تاکيد و تصريح کرد: معابر شهري به ويژه معابر شرياني و بزرگراهي بايد آن قدر به تابلوهاي هدايت مسير مجهز باشند که نه تنها شهروندان تهراني بلکه حتي شهرستاني هايي که به تهران مي آيند، مجبور نباشند نشاني مورد نظر خود را از رهگذران بپرسند.

سال 91 سال سرعت بخشيدن به پروژه هاي حمل و نقلي است

تشکري هاشمي نگهداري پل هاي عابر پياده اعم از مکانيزه و عادي را موضوعي مهم دانست و گفت: پل هاي عابر پياده بايد محلي امن براي رفت و آمد مردم باشد و ضمن حفظ آراستگي و پاکيزگي، نبايد اجازه داده شود اين پل ها به خوابگاه تابستاني افراد معتاد و ولگرد که باعث عدم استفاده مردم از اين پل ها ميشود، تبديل گردند. 

  
معاون شهردار تهران در پايان، سال 91 را سال سرعت بخشيدن به پروژه هاي حمل و نقلي پايتخت از جمله پروژه هاي ترافيکي در شرق تهران اعلام کرد و گفت: امروزه تهران به واسطه توجه به حمل و نقل عمومي در مجامع بين المللي و محافل علمي باعث کسب افتخار براي کشورمان شده و امسال با قوت و قدرت پروژه هاي خود را با رويکرد حمل و نقل عمومي به پيش مي بريم.

نظر شما