شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
پيشخان کتاب رمضان/11
اسماء مبين‌الدين، پزشک آمريکايي، کتاب «يک ميهماني در ماه رمضان» خود را به داستاني درباره مسائل يک دختر مسلمان در ماه رمضان اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اين نويسنده و پزشک اهل اوهايو و رييس شعبه دولتي شوراي روابط امريکا و اسلام، تاکنون سه کتاب در زمينه مسائل اسلامي نوشته است.

وي در کتاب اخيرش با عنوان «يک ميهماني در ماه رمضان» که در سال 2009 به عنوان کتاب برگزيده والدين انتخاب شده است، داستان دختر مسلماني به نام «لينا» را روايت مي‌کند که همکلاسي‌هايش در ماه رمضان او را به يک پارتي دعوت مي‌کنند.


مبين‌الدين درباره اين کتاب گفته است: من به کتابي که از نگاه يک کودک خردسال تجربه رمضان و روزه گرفتن را تشريح کرده باشد، برنخورده بودم؛ به همين دليل سعي کردم زيبايي، لذت و برکت روزه گرفتن را بيان کنم. کودکان هم دوست دارند در روزه گرفتن شرکت کنند.

اين پزشک مسلمان آمريکايي همچنين درباره ماه مبارک رمضان مي‌گويد: رمضان ماه محبوب بسياري از مسلمانان در سال است؛ چون نوعي احساس بخشش، نيکوکاري و خيرخواهي در آن وجود دارد. در اين ماه سعي مي‌کنيم عصباني نشويم و خشونت به خرج نکنيم.

مبين‌الدين در مصاحبه‌اي گفته است: داستان‌هايي که مي‌نويسم، برگرفته از خاطرات تلخ و شيرينم در آمريکاست. بعد از حادثه 11 سپتامبر، مسلمانان آمريکا که جمعيتي بالغ بر هفت ميليون نفرند، از حقوق مدني در اين جامعه محروم شدند و نگاه جامعه نسبت به آن‌ها به نوعي نگاه بدبينانه و خصمانه تبديل شده است.

وي معتقد است: بيشتر غيرمسلمانان، روزه گرفتن در ماه رمضان را نوعي رنج کشيدن مي‌دانند؛ ولي نگاه جامعه اسلامي به روزه کاملا متفاوت است و آن را نوعي تلاش براي تبديل شدن به بهترين انسان ممکن مي‌داند.

نخستين کتاب اسماء مبين‌الدين با عنوان «نام من بلال است»، درباره کودکي مسلمان است که نگران پذيرش خود توسط همکلاسي‌هايش است. نويسنده در اين کتاب سعي کرده مشکلات مسلمانان آمريکايي را شرح دهد.

ديگر کتاب اين نويسنده با عنوان «بهترين عيد دوران» نيز درباره گفتني‌هاي يک خانواده مسلمان در «عيد الاضحي» يا همان عيد قربان، به عنوان بزرگ‌ترين عيد مسلمانان در طول سال است.

هيچ‌يک از آثار اين پزشک مسلمان امريکايي از جمله کتاب «يک ميهماني در ماه رمضان» هنوز به فارسي ترجمه نشده است.



نظر شما