يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۴۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
با همکاري اداره کل سلامت شهرداري تهران ، شهرداري منطقه 22 و آموزش و پرورش منطقه 5، اجراي طرح اولين مدارس ايمن ايران در منطقه 22 کليد مي خورد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، مدرسه دخترانه رضوان و مدرسه اميداسلام در اين منطقه اولين مدارس ايران هستند که طرح مدرسه ايمن در آنها به زودي وارد فاز اجرايي مي شود.


حسين مرادي شهردار منطقه 22، با اعلام اين خبر گفت: اين اقدام به منظور ايمني سازي مدارس منتخب در طرح مدرسه ايمن و سالم، به عنوان محلي که کودکان و نوجوانان بيشترين اوقات خود را پس از منزل در آن سپري مي کنند، صورت مي گيرد. تا کنون 72 مدرسه در سطح دنيا به جرگه مدارس ايمن پيوسته اند و اين برنامه در ايران از 2 مدرسه موجود در منطقه 22 کليد خورده است.


وي در خصوص مهمترين اهداف اجراي طرح اولين مدارس ايمن افزود: ايجاد پل ارتباطي ميان معلمان، کودکان ، اوليا و جامعه براي توسعه جامعه با استفاده ازشناخت و توسعه استعداد فردي، به رسميت شناختن ارزش هاي اخلاقي و ترويج شيوه زندگي سالم با درک فرهنگي و زيبايي شناختي از جمله اهداف اجراي اين طرح است.


مرادي خاطرنشان کرد: جامعه ايمن جامعه اي است مبتني بر پيشگيري از حوادث که بر مشارکت محلي و همکاري هاي بين بخشي متکي است. در اين راستا مدرسه ايمن نيز يکي از شاخص هاي اصلي جامعه ايمن است و بايد طوري طراحي شود که يک تيم متشکل از نمايندگان تمامي ارگان هاي مسئول در سطح منطقه با همفکري و همکاري نزديک و با جلب مشارکت اوليا و مربيان و مدير مدرسه، مسئول تامين حفظ ايمني جمعيت دانش آموزي تحت پوشش خود باشد تا مدرسه اي ايجاد شود که سوانح و حوادث در آن به حداقل برسد.


گفتني است به همين منظور نشست توجيهي با حضور مدير آموزش پرورش منطقه 5 ، دبير جامعه ايمن منطقه 22 ، مشاور طرح مدرسه ايمن و سالم و مدير اداره سلامت منطقه 22 برگزار شد.


نظر شما