يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۴۷۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۴
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به برآورد اوليه خسارت زلزله به استان گفت: طبق برآوردها هشت هزار ميليارد ريال خسارت به روستاها و شهرهاي استان وارد شده است.

مهر: محمد اشرفي تصريح کرد: اين خسارات برآورد اوليه بوده و امکان افزايش خسارات وجود دارد.

 

وي با اشاره به تعداد روستاها و شهرهاي آسيب ديده افزود: 307 روستا در استان آذربايجان شرقي بين يک تا صد درصد تخريب شده و در 4 شهر استان نيز آسيب هايي به منازل مسکوني وارد شده است.

 

جانشين شوراي هماهنگي مديريت بحران استان آذربايجان شرقي با بيان اينکه خاک برداري در روستاهاي استان آغاز شده است اضافه کرد: خاک برداري و آواربرداري در روستا ها شروع شده و بنياد مسکن انقلاب اسلامي آماده اجراي برنامه هاي عمراني و ساخت وساز در اين مناطق است.

 

اشرفي افزود: هم اکنون گاز تمامي شهرها و گاز روستاها وصل شده و تنها روستاهايي که نياز به بازسازي و بازتواني دارند در برخي واحدهاي مسکوني با مشکلاتي روبرو هستند که در روزهاي آينده اين مشکلات رفع خواهد شد.

 

وي با اشاره به ضرورت بازسازي ساختمان هاي تخريب شده و آسيب ديده در شهرها و روستاها گفت: بازسازي ساختمان هاي آسيب ديده با تسهيلات بانکي کم بهره انجام مي شود تا مردم مناطق زلزله زده بتوانند در منازل خود سکونت گزينند.

نظر شما