شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۴۸۸۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
جنب و جوش شهر براي اجلاس جنبش عدم تعهد(19)/
شهردار تهران با اشاره به اقدامات شهرداري براي ميزباني از اجلاس جنبش غيرمتعهد، گفت: بايد چهره واقعي شهر را به عنوان ام‌القراي کشورهاي اسلامي و پايتختي برجسته در آسيا، به خوبي نشان دهيم.

به گزارش خبرنگار «شهر» دکترمحمدباقر قاليباف سه شنبه _31 مرداد_ در مراسم بهره برداري از بخش پاياني بزرگراه يادگار امام (ره) با اشاره به ويژگي هاي اين پروژه و طراحي منحصربه فرد آن، اظهارکرد: اين بزرگراه در حالي ساخت شد که برخلاف بزرگراه نواب موجب گسست اجتماعي و جداسازي محلات اين منطقه از يکديگر نشد.

 
شهردار تهران از اجراي آخرين رو گذر شرقي - غربي بزرگراه يادگار امام(ره) با نام شهيد دستغيب، همزمان با باز شدن پادگان جي خبرداد و افزود: اين پادگان تا دو ماه آينده باز خواهدشد و در اختيار شهرداري قرار مي گيرد.

 
وي ادامه داد: در نظر داريم بعد از باز شدن پادگان در ادامه بزرگراه يادگار امام(ره) زرگراه 45 متري که از سمت چپ به ميدان فتح ادامه مي يابد و از سمت شرق به ميدان 9 دي ادامه دارد و به دنبال آن مسير به صورت 35 متري به سه راه شمشيري و جنوب ادامه خواهد داشت را اجرا کنيم.

 
وي با اشاره به هزينه احداث اين پروژه گفت: در مجموع 70 ميليارد هزينه احداث پروژه شده که 30 ميليارد آن مربوط به تملکات صورت گرفته است وهمچنين تملک پادگان جي نيز با هزينه سنگيني انجام شده است. شهردار تهران همچنين بر تعريض خيابان امام خميني (ره) تاکيد کرد و گفت: اين اقدام تا پايان سال انجام مي شود.

 
قاليباف، با اشاره به خيابان‌هاي کم عرض منطقه 10،تصريح کرد: اين خيابان ها بيش تر به کوچه هاي آشتي‍کنان شباهت دارند.اين معضل به همراه کمبود فضاي سبز دو زخم اين محلات هستند بايد هرچه سريع تر حل شود.

 
وي در ادامه با تاکيد بر توجه بيشتر برمناطق جنوب، اين رويکرد را تکليف شهرداري تهران دانست و افزود: با رايگان شدن پروانه ساخت در بافت هاي فرسوده اين مناطق، براساس آمار رشد ساخت و ساز بهتر شده است و در حال حاضر بايد در کنار ساخت بزرگراه ها و ديگر امکانات شهري، سرمايه گذاري و توسعه اين پهنه از شهر را دنبال کنيم.

 
قاليباف ابراز اميدواري کرد که بافت فرسوده منطقه 10 طبق برنامه 10 ساله اي که دو سال از آن گذشت، نوسازي شود و آزادسازي زمين پادگان جي و توسعه مترو در اين محدوده، چهره منطقه متفاوت شود. وي همچنين بر نظافت هرچه بيشتر مناطق 9 و 10 و ايجاد پل عابرپياده در ابتداي بخش پاياني بزرگراه يادگار امام(ره) تاکيد کرد.  
تهران را آماده ميزباني از اجلاس جنبش عدم تعهد

 
بنابراين گزارش شهردار تهران در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات شهرداري در زمان برگزاري اجلاس کشورهاي غير متعهد نيز گفت : همه تلاش خود را مي کنيم تا تهران را تميز نگه داريم و همه مهمانان خارجي که هميشه تهران را از نظر نظافت و احداث کارهاي عمراني زبا‌زد مي دانند راضي باشند.

وي افزود: سعي کرديم تا بزرگراه‌ها آماده‌تر از گذشته باشد و ترافيک و فضاي سبز را مانند قبل و بهتر مديريت کنيم.

قاليباف خاطر نشان کرد: نمي گويم بايد تغيير خاص و ويژه اي براي اين کنفرانس ديد اما وقتي مهمانان خارجي در اين سطح گسترده مي آيند مردم توقع بيشتري از ما دارند.

شهردار تهران گفت: وقتي بيش از 100 کشور در تهران حضور دارند بايد چهره واقعي تهران را که واقعا نسبت به بسياري از پايتخت ها دنيا پيشرفته تر و تميز و زيباتر است به عنوان ام القراي کشورهاي اسلامي و پايتخت برجسته ميان کشورهاي جنوب غرب آسيا به خوبي نشان دهيم.

نظر شما