سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۴۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
مدير کل ميراث فرهنگي استان تهران اعلام کرد: مسئولان تئاتر شهر 24 ساعت مهلت دارند تا سازه جديد روي بام اين بناي تاريخي را جمع‌آوري کنند.

به گزارش «شهر» و به نقل از فارس، محمد حسين فراهاني درباره گذشت 10 روز از زمان اولتيماتوم ميراث فرهنگي به مسئولان تئاترشهر براي جمع‌آوري سازه روي بام تئاتر شهر اظهار داشت: ما جلوي پيشرفت کار را گرفتيم و به مسئولان تئاتر شهر اعلام کرديم که بايد اين سازه جديد را جمع‌آوري کنند اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

 

وي افزود: چون مخاطب ما در اين موضوع خاص، هنرمندان هستند با صبوري بيشتري با موضوع روبرو شده‌ايم و 24 ساعت ديگر را هم به مسئولان تئاتر شهر مهلت مي‌دهيم اما اگر تا 24 ساعت ديگر اين سازه جديد تخريب نشود اقدامات قضايي ما عليه تئاتر شهر آغاز مي‌شود.

 

مدير کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران ادامه داد: اداره کل حقوقي ميراث فرهنگي استان تهران با هماهنگي با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين موضوع را در دست پيگيري خواهد داشت.

 

پيش از اين «آرش عباسي» مدير روابط عمومي مجموعه تئاتر شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر فارس در خصوص سازه ايجاد شده روي پشت بام تئاتر شهر گفت: طبق نامه‌اي که سازمان ميراث فرهنگي به تئاتر شهر ارسال کرده است، ما مجبوريم که سازه روي پشت بام تئاتر شهر را ظرف چند روز آينده جمع‌آوري کنيم.

 

اين در حالي است که وعده خود مسئولان تئاتر شهر هم در غبار فراموشي قرار گرفته است.

 

يکي از کارگردانان تئاتر با موافقت مدير مجموعه تئاتر شهر به تازگي ساخت سازه جديدي روي تئاتر شهر را آغاز کرده بود که بنا به برخي اطلاعات حجم کامل اين سازه حدود 3 تن بار را به بناي تئاتر شهر تحميل مي‌کرد.

 

متأسفانه مجموعه تئاتر شهر، طي سال‌هاي اخير مورد بي مهري‌هاي متعددي از سوي مسئولان قرار گرفته، به طوري که هنوز چشم‌هاي رهگذران به غده‌اي که بناي شيشه‌اي آن هيچ تجانسي با محيط ندارد و در حريم و منظر اين بناي تاريخي سر برآورده عادت نکرده‌اند و تيشه‌هايي که همچنان بر حريم اين بنا مي‌کوبند تواني براي تحمل لرزه‌ها باقي نگذاشته است.

 

تئاتر شهر، بنايي تاريخي است که در فهرست آثار تاريخي ملي به ثبت رسيده است و پس از انقلاب اسلامي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مسئوليت آن را برعهده دارد.

نظر شما