دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۵۵۱۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
در آغاز سومين دوره از مجموعه برنامه‌هاي نقد نغمه بررسي مي‌شود/
سومين دوره از مجموعه برنامه‌هاي نقد نغمه، روز سه‌شنبه 14 شهريور با نقد و بررسي آلبوم موسيقي سيمرغ با حضور حميد متبسم، آهنگساز اين آلبوم و کاوش صاحب نسق منتقد اثر، در فرهنگسراي انديشه، آغاز مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، سيد عباس سجادي مدير موسيقي اين سازمان ضمن اعلام اين خبر گفت: در دوره نخست سلسله جلسات نقد نغمه، پانزده نشست نقد و بررسي آثار مختلف موسيقيايي و در دوره دوم اين سلسله نشست ها در فرهنگسراي شفق، 6 برنامه ديگر در جهت الگو‌سازي موسيقي فاخر و نقد و بررسي اين گونه موسيقي برگزار شد.


وي با اشاره به ضعف جريان نقد سازنده در فضاي موسيقي کشور اظهار داشت: در حوزه موسيقي جرياني به نام نقد منصفانه براي بررسي آثار و معايب موسيقي در کشور نداريم. بخشي از اهداف برگزاري اين برنامه ترويج فرهنگ نقد منصفانه در حوزه موسيقي است.


سجادي به فرهنگسراها به عنوان پايگاه هايي مردمي براي معرفي الگوي موسيقي فاخر ايراني اشاره کرد و گفت: اين الگوها بايد از ميان آثار موسيقي فاخر ايراني انتخاب شود تا بر فرهنگ شنيداري شهروندان تأثيرگذار باشند.


آلبوم موسيقي سيمرغ ساخته حميد متبسم، بر اساس داستاني از شاهنامه فردوسي است که توسط ارکستر بزرگ سازهاي ملي ايران متشکل از 38 نوازنده و با صداي همايون شجريان اجرا شده است.


نشست نقد و بررسي اين آلبوم ساعت 18 روز سه شنبه در فرهنگسراي انديشه واقع در خيابان شريعتي نرسيده به پل سيدخندان برگزار مي شود.

نظر شما