دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۵۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: مطالعات اولويت‌بندي احداث تقاطع‌ها و رمپ‌هاي جهتي انجام شده و اجراي اين طرح‌ها در دستور كار مديريت شهري قرار دارد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، سيدجعفر تشکري هاشمي افزود: شبکه معابر شهري مهم‌ترين عامل گسترش شهرها در ارتباط بين انواع كاربري‌ها و مراكز و محورهاي شهري است و به منظور ارتقاي سطح سرويس شبكه، راهبردهايي همچون افزايش ظرفيت معابر شهري و اصلاح و توسعه شبكه معابر، طراحي و اجرا مي‌شود.

وي ادامه داد: به اين منظور مطالعات اولويت‌بندي احداث تقاطع‌ها و رمپ‌هاي جهتي انجام شده و اجراي اين طرح‌ها در دستور كار مديريت شهري قرار دارد.


وي با اعلام اين که مطالعات احداث 94 تقاطع غير هم‌سطح از جمله طرح‌هايي است که به منظور افزايش عملکرد شبکه معابر بر مبناي طرح تفصيلي و اصول شهرسازي در پنج اولويت دسته‌بندي شده، اظهار کرد: اجراي نخستين اولويت در دست اقدام است.


معاون شهردار تهران احداث زيرگذر تقاطع شهيد گمنام - خيابان کارگر و شهيد گمنام – بزرگراه کردستان، تقاطع غير هم‌سطح بزرگراه امام علي (ع) و طرح طبقاتي بزرگراه صدر را از طرح‌هاي در دست احداث بر شمرد و تصريح کرد: تعريض پل نصر در تقاطع آل احمد – شهيد چمران و احداث پل روگذر در تقاطع بعثت - دشت آزادگان، از ديگر پروژه‌هاي در دست احداث است.

 

وي با بيان ضرورت احداث رمپ و لوپ‌هاي جهتي در برخي نقاط شهر تصريح کرد: رمپ جهتي شرق به جنوب جاده مخصوص کرج - گلها و رمپ جهتي شمال به شرق و شرق به جنوب بزرگراه شهيد اشرفي اصفهاني _ مرزداران، در فهرست 13نقطه احداث رمپ و لوپ‌هاي جهتي قرار دارند.

 

تشکري هاشمي با اشاره اين موضوع که هم اکنون مطالعات احداث، تکميل و تعريض84 معبر از شبکه معابر تهران بر ميناي طرح تفصيلي جديد به اتمام رسيده، اضافه کرد: طرح‌هاي مذکور با بهره‌گيري از نظرات معاونت‌هاي حمل و نقل و ترافيک مناطق و سازمان مشاور فني و مهندسي تهران و بر اساس مصوبات معاونت فني و عمراني شهرداري تهران به اجرا در مي‌آيد.

 

وي اولويت‌بندي احداث تقاطع‌هاي غير هم‌سطح و رمپ‌هاي جهتي چپگرد در تهران را با توجه به شاخص‌هاي بهبود ترافيک عنوان کرد و افزود: احداث بزرگراه‌هاي امام علي (ع) و يادگار حضرت امام (ره) و همچنين تعريض خيابان‌هاي امام خميني (ره)، پيروزي و دماوند از اولويت‌هاي احداث و تکميل شبکه معابر پايتخت به شمار مي‌روند.

 

معاون شهردار تهران در پايان با تاكيد بر وسعت پروژه‌هاي شهري خاطرنشان کرد: اجراي طرح‌هاي توسعه و تکميل شبکه معابر تهران به موازات توجه ويژه به «حمل و نقل انسان محور» با محوريت گسترش امكانات پياده‌روي و تسهيلات دوچرخه‌‌سواري در سطح شهر به مورد اجرا گذاشته مي‌شود تا به افزايش اثربخشي در ساماندهي ترافيک تهران کمک کند.

نظر شما