شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۵۱۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
در حاشيه نشست مجمع شهري جهان صورت گرفت/
شهرداران تهران و ترکيه بر توسعه همکاري‌هاي في مابين و بر به کارگيري همه ظرفيت‌ها براي حل مسايل شهري کشورهاي مختلف تاکيد کردند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،در حاشيه ششمين نشست مجمع شهري جهان در شهر ناپل ايتاليا، محمدباقر قاليباف با قدير توپاش، رييس مجمع شهرداران جهان و شهردار استانبول ديدار و گفت‌وگو کرد. 
 

در اين ديدار که به ميزباني شهردار تهران انجام شد، طرفين با تاکيد بر توسعه همکاري‌هاي بين تهران و استانبول و مجمع شهرداران جهان بر به کارگيري همه ظرفيت‌ها براي حل مسايل شهري کشورهاي مختلف تاکيد کردند.

 

در اين ملاقات مسايل شهروندان کشور سوريه به عنوان يکي از موضوعات اصلي مورد بحث قرار گرفت و طرفين بر لزوم حل سريع مشکلات شهروندان سوريه از روش‌هاي مسالمت آميز و در چارچوب اراده مردم اين کشور و محکوميت فعاليت گروه‌هاي تروريستي تاکيد کردند.

 

شهردار تهران در اين ملاقات با بيان اين که امريکا بايد بداند مساله سوريه راه‌حل نظامي ندارد تاکيد کرد: آنچه در سوريه به عنوان يک اصل بايد مورد توجه قرار گيرد اراده مردم اين کشور است.

 

وي افزود: رژيم صهيونيستي از افزايش فعاليت گروه‌هاي تروريستي در سوريه استقبال مي‌کند و همه ما وظيفه داريم در جهت حل مشکلات همسايگان به خصوص کشورهاي اسلامي با تمام توان وارد عرصه شويم.

 

قاليباف تاکيدکرد : بازنده اصلي در مسايل سوريه ،رژيم صهيونيستي است.

 

نظر شما