يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۵۴۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹
معاون شهردار تهران خبر داد:
پس از بهره برداري از تونل صدر – نيايش، خط اتوبوس هاي تندرو اين مسير از انتهاي بزرگراه بابايي راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار «شهر» ، سيدجعفر تشکري هاشمي، امروز _ 25 شهريور_ در حاشيه ورود ماشين مکانيزه حفار تونل (TBM) خط سه مترو به ايستگاه منيريه ، با اشاره راه اندازي آزمايشي خط پنج اتوبوس هاي تندرو در محور بزرگراه رسالت و استقبال مردم از اين خط، اظهار داشت: با شروع سال تحصيلي اين خط به صورت رسمي بهره برداري و ناوگان آن افزايش مي يابد.

 

وي با بيان اين که هم اکنون 50 اتوبوس در خط 5 BRT فعال هستد، گفت: ادامه اين خط به سمت غرب و بزرگراه شهيد همت و شهيد خرازي مي رسد.

 

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، پس از بهره برداري از تونل صدر – نيايش، خط اتوبوس هاي تندرو اين مسير از انتهاي بزرگراه بابايي راه اندازي مي شود.

 

تشکري هاشمي با اشاره اقدامات شهرداري براي استقبال از مهر، تصريح کرد: 90واگن تا قبل از شروع سال تحصيلي وارد خطوط يک ، دو ، چهار و پنج مترو مي شود که 20 واگن دوطبقه و براي خط تهران – کرج است.

وي ادامه داد: واگن هاي جديد ديگر نيز همزمان با بهره برداري از خط سه مترو در پايان مهر وارد ناوگان مي شود.

 

وي افزود: ايمن سازي مدارس نيز به طورکامل انجام شده است و براي سرويس مدارس اتوبوس نيز در نظر گرفته ايم.

 

معاون شهردار تهران از ارتقاي سطح هوشمندسازي شهر، در سال جاري خبرداد و گفت: هزار دوربين نظارت تصويري ترافيک مهر را رصد مي کنند.

 

وي همچنين از اجراي طرح زمانبندي اتوبوس ها در منطقه 5 خبرداد که پيش از اين در منطقه 20 به صورت پايلوت اجرا شد.

 

تشکري هاشمي در مورد پرداخت اعتبارات حمل و نقل عمومي، گفت: امسال نيز يارانه بليت اتوبوس ومترو به همراه سهم شهرداري از درآمد جرائم رانندگي پرداخت نشده است. البته اين موضوع بيش از چندسال است تکرار مي شود و به همين دليل سعي کرديم اين موضوع را مديريت کنيم و منتظر اعتبارات دولتي نشويم.

 

وي افزود: اگر بخواهيم منتظر اعتبارات دولتي شويم مردم بايد پياده به مقاصد خود بروند.

 

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، در ادامه از ورود هزار اتوبوس جديد تا پايان سال خبرداد و گفت: اين اتوبوس ها با منابع شهرداري خريداري شده و ترکيبي از اتوبوس هاي دوکابينه و هيبريدي است.

وي يادآور شد: سهم تهران از اتوبوس هاي دولتي شده و تا کنون هيچ اتوبوس جديدي در اختيار ناوگان اتوبوسراني قرار نگرفته است.

 

تشکري هاشمي بلاتکليفي نرخ ارز را از ديگر معظلات شهرداري در خريد اتوبوس و واگن دانست.

نظر شما