دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۵۵۴۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه از راه اندازي بخش مرکزي خط سه مترو تا پايان مهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار «شهر» هابيل درويشي امروز _ 25 شهريور_ در حاشيه ورود ماشين مکانيزه حفار تونل (TBM) خط سه مترو به ايستگاه منيريه ، اظهار داشت: تا کمتر از يک‌ماه ديگر فاز نخست اين خط، حدفاصل چهارراه وليعصر تا ايستگاه شهيد بهشتي در کنار مصلاي تهران به بهره‌برداري مي‌رسد‌.

 

مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه ادامه داد: فاز دوم آن از بزرگراه آزادگان تا چهارراه وليعصر نيز تا پايان امسال و حداکثر ارديبهشت سال 92 راه اندازي مي شود.

 

وي با بيان اينکه با راه‌اندازي خط سه مترو انتظار مي‌رود ميزان مسافران متروي تهران به شش ميليون نفر در روز افزايش يابد، گفت: در سالي که مزين به شعار توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني است‌، متروي تهران توانسته کار را طبق برنامه پيش ببرد و با استفاده از آخرين فناوري‌هاي مدرن روز ازجمله بهره‌گيري از مجهزترين دستگاه‌هاي مکانيزه حفار‌، خط سه را به مرحله بهره‌برداري نزديک کند.

  

مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه يادآور شد: در تهران اکنون 128کيلومتر از خطوط مترو با بيش از 79ايستگاه در حال بهره‌برداري است. حدود100 کيلومتر ديگر با سرعت در حال ساخت است.

 

درويش در ادامه با اشاره به ورود 90 واگن جديد به خطوط مترو تا پايان گفت: خرداد امسال با بيش از 110 ميليارد تومان اعتبار، 177 واگن از گمرک ترخيص و در ادامه حمل و در کارخانه واگن سازي مونتاژ شد. هم اکنون 20 واگن دوطبقه آن براي خط پنج و 70 واگن براي خطوط درون شهري آماده بهره برداري است.

 

وي با با بيان اين که مابقي واگن ها تا دو ماه آينده وارد ناوگان خواهد شد، اظهارداشت: با بهره برداري از اين تعداد واگن بيش از 500 هزار سفر به سفرهاي روزانه مترو اضافه مي‌شود.

 

بنابراين گزارش خط سه مترو به طول 35کيلومتر‌، طولاني‌ترين خط مترو در خاورميانه است که با 28ايستگاه از بزرگراه  ، از آزادگان در جنوب‌غربي تهران آغاز مي‌شود و با گذر از مسير اصيل و قديمي شهر‌، شامل ميدان راه‌آهن‌، خيابان وليعصر‌، خيابان مولوي‌، ميدان منيريه‌، چهارراه اميراکرم‌، چهارراه وليعصر‌، ميدان وليعصر‌، سه راه فاطمي‌، خيابان شهيد بهشتي‌، از طريق بزرگراه شهيد صياد شيرازي به خيابان مغان‌، ميدان نوبنياد‌، اقدسيه‌، ازگل و شهرک قائم در منتهي اليه شمال‌شرقي تهران مي‌رسد.

 

در همين زمينه بخوانيد:

 

TBM به منيريه رسيد

 

راه اندازي خط BRT در بزرگراه صدر- نيايش

 

TBM قلب تهران را شکافت / گزارش تصويري



نظر شما