دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۵۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/1
رييس شوراي شهر تهران گفت: اصرار ما اين نيست که در باغ موزه گرد و خاک را به تصوير بکشيم بلکه بايد بتوانيم حماسه هاي دفاع مقدس را به نسل هاي قبل منتقل کنيم.

مهدي چمران رييس شوراي شهر در گفت و گو با خبرنگار مديريت شهري شهر گفت: باغ موزه دفاع مقدس از نظر جايگاه، ساختار و المان هايي که در آن ساخته شده بي نظير است. زماني که من مسئول بنياد حفظ آثار بودم در پي ساخت باغ موزه بوديم اما تنها به ما 5 هزار متر زمين دادند. از ديد ما اين مقدار کم بود بنابراين در کنار مرقد امام مشغول شديم اما بعد از آمدن به شورا يکي از اولين کارهايي که انجام داديم پيگيري ساخت باغ موزه بود.



  


چمران افزود: ما به دنبال اين بوديم که در اين باغ موزه از سيستم توامان صوت، نور و تصوير استفاده شود. سيستم هايي که بتوان صحنه هاي مختلف جنگ را با استفاده از روش هاي الکترونيک ديد. البته انتظار ما مجموعه اي کامل تر از اين است و آن را هم دنبال مي کنيم اما در حال حاضر نيز خوب و درخور است.



  


وي بيان کرد: کارهاي مفهومي باغ موزه بسيار پيچيده و دشوار است زيرا تاريخ دفاع مقدس است و بايد ارتش، جهاد، بسيج، سپاه و ... خود را در آن سهيم بدانند از اين نظر آنچه در اين باغ موزه اتفاق افتاده است مقدماتي است و براي اين که به حد مطلوب برسد و موزه جنگ کامل بشود جا دارد .



  


رييس شوراي شهر گفت: اسم اين مکان باغ موزه است و اصرار ما اين نيست که در باغ موزه گرد و خاک را ديد زيرا اين صحنه ها در مناطق جنگي نيز قابل رويت است. موزه جنگ در باغ موزه اي قرار داده شد تا در عين جذابيت بتواند حماسه هاي دفاع مقدس را به نسل هاي قبل منتقل کند.


وي درباره پرداختن به حضور زنان در جنگ در باغ موزه دفاع مقدس گفت: اگر در باغ موزه به نقش زنان اشاره نشده باشد در فرصت هاي بعدي مي شود زيرا گنجاندن اين مساله کار چندان پيچيده اي نيست.

نظر شما