دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۵۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/7
مجيد انتظامي گفت: در اجراي موسيقي که براي باغ موزه دفاع مقدس تهيه مي کنم، از ترکيبي از آواز سنتي و کلاسيک استفاده کرده ام.

آهنگساز مطرح کشورمان در گفت و گو با خبرنگار شهر در مورد مجموعه موسيقي که براي باغ موزه دفاع مقدس تهيه مي کند، گفت: در ساخت اين مجموعه براي اولين بار از ترکيب آواز سنتي و کلاسيک استفاده شده تا سوال و جواب هايي که بين يک صداي سنتي و صداي کلاسيک وجود خواهد داشت به نمايش در بيايد.

وي با بيان اين که سرايش شعر اين مجموعه بر عهده عبدالجبار کاکايي بوده است افزود: اين مجموعه از شروع انقلاب اسلامي آغاز مي شود و به صورت موسيقي تمام تحولاتي را که از ابتدا تا کنون اتفاق افتاده است را بيان مي کند.

انتظامي بيان کرد: کاري که در نظر داريم براي مجموعه باغ موزه دفاع مقدس تهيه کنيم بخشي از يک مجموعه 8 قسمتي است که البته امکان تغيير آن تا روز اجرا وجود دارد. خواننده هاي اين مجموعه آقايان محمد عبدالحسيني و محب علي بخشي هستند که از اين ميان با محمد عبدالحسيني سابقا همکاري داشته ام. خواننده بسيار توانايي هستند. خوشحالم که محب علي بخشي براي اولين بار در اين اجرا با ما همکاري دارند. ايشان به تمام زير و بم هاي موسيقي کلاسيک مسلط هستند و صداي بسيار دلنشيني دارند.

وي گفت: به اين دليل که اين کار کوتاه است، شايد تمام توانمندي هاي اين خواننده ها در اجراي روز افتتاحيه مشخص نشود اما زماني که مجموعه کار آماده شد، هر يک از اين دوستان نقش هاي مستقل خود را به بهترين نحو ارائه مي دهند.

اين آهنگساز افزود: هميشه سعي من بر اين بوده که کارهاي جديدي که ارائه مي دهم نسبت به کارهاي قبلي نوآوري هاي خاص خود را داشته باشد، در اين مجموعه نيز نوآوري هايي وجود دارد. اميدوارم در تنظيم و ارائه کاري که براي اين مجموعه بر عهده گرفته ام بتوانم خود را با ارزش مجموعه اي که ساخته شده است برابر کنم.

وي بيان کرد: تاکيد مي کنم با شنيدن يک قسمت از يک مجموعه موسيقي نمي توانيد در مورد کل آن قضاوت کنيد. آنچه را که در افتتاحيه مي شنويد قسمت کوچکي از آن چه است که نهايتا ارائه مي شود اما براي اين که براي افتتاحيه قدمي برداشته باشيم اين بخش را در نظر گرفته ايم.

 

 

نظر شما