به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، حسن آقايي افزود: تمام تلاش مديريت شهري اين است تا سطح ايمني و سلامت شهروندان را از طريق استانداردسازي معابر شهري و كاهش تصادفات رانندگي افزايش دهد.
وي با تاكيد بر نقش مهمي كه استانداردسازي در كاهش ترافيك معابر شهري ايفاء ميکند، اظهار كرد: اين مهم ميتواند با برطرف كردن مشکلات موجود و گشودن گرههاي ترافيكي باعث سهولت در حركت خودروها با توجه به نوع و كاربري معابر شود.
آقايي، استانداردسازي خيابانهاي شرياني را متفاوت با خيابانهاي محلي دانست و تصريح كرد: به عنوان نمونه تعداد تقاطعها، چراغهاي راهنمايي، ايستگاههاي اتوبوس، تابلوهاي ترافيكي، علائم رانندگي، نوع خطكشيها و پلهاي عابر پياده يك خيابان شرياني با يك خيابان محلي متفاوت است.
وي با اشاره به اين كه استانداردسازي بزرگراهي مانند شهيد چمران كه بافت اطراف آن نه مسكوني است و نه تجاري با خياباني مانند جمهوري اسلامي كه هم مسكوني است و هم تجاري فرق دارد، اضافه كرد: نوع كاربريها و تعداد تردد عابران پياده در خيابان جمهوري اسلامي به عنوان يک راه شرياني با بزرگراه شهيد چمران به عنوان يك تندراه، تفاوت دارد.
مدير كل مهندسي و ايمني ترافيك شهرداري تهران در پايان خاطرنشان كرد: هر چند بخشهاي زيادي از شهر را بافت فرسوده تشكيل داده و قسمتهاي زيادي از معابر شهري در محدوده قديم واقع شده اما تمام تلاش خود را به منظور رعايت اصول مهندسي و حركت به سمت تبديل معابر پايتخت به معابر استاندارد به كار گرفتهايم.