دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۵۵۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/10:
قاسم قاسم خاني گفت: برنامه افتتاحيه باغ موزه دفاع مقدس با حضور نمايندگان اقوام مختلف اجرا خواهد شد.

قاسم قاسم خاني سرپرست معاونت فرهنگي و هنري باغ موزه دفاع مقدس و همچنين مسئول برنامه ريزي و توسعه اين مجموعه در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: مراسم افتتاحيه باغ موزه دفاع مقدس در روز 2 مهر با اداي احترام به شهداي گمنام باغ موزه آغاز مي شود. اين مراسم توسط نمايندگان افراد تاثير گذار در پيشبرد دفاع مقدس شامل خانواده هاي شهدا جانبازان، رزمندگان و ... در قالب گروهي 60 نفره انجام مي شود.اين گروه هاي هر يک با نمادها و نشان هاي بومي خود در مراسم حاضر خواهند شد.
وي بيان کرد: اين گروه پس از اداي احترام به طرف تالارهاي 7 گانه در قالب گروه هاي 20 نفره حرکت مي کنند و ربان هايي که در ورودي تالارها بسته شده است را به نشانه افتتاح تالارها قيچي مي کنند.
قاسم خاني با بيان اين که مراسم افتتاحيه به صورت مردمي انجام مي شود گفت: همزمان با اجراي اين مراسم يک برنامه فرهنگي نيز در سالن آمفي تاتر خليج فارس برگزار مي شود . بخش عمده اين مراسم سمفوني باغ موزه دفاع مقدس است که توسط مجيد انتظامي در 8 قطعه با شعري از عبد الجبار کاکايي و خوانندگي آقايان محمد عبدالحسيني و محب علي بخشي ساخته شده است و در روز افتتاحيه قطعه اول اين مجموعه به اجرا در مي آيد. گروه نوازندگان اين قطعات در حال حاضر در حال تمرين هستند.
سرپرست معاونت فرهنگي و هنري باغ موزه دفاع مقدس تصريح کرد: در بخش بعدي سرودي فاخر از دفاع مقدس با نام قصه هاي بابا که تنظيم مجدد شده است و از سرود هاي نوستالژيک تاريخ دفاع مقدس است توسط گروه نسيم قدر با مسئوليت سيد ضياء محسني اجرا خواهد شد.
وي با بيان اين که با اجراي اين مراسم باغ موزه رسما افتتاح خواهد شد گفت: از روز افتتاحيه به مدت 10 شب برنامه خواهيم داشت که در اين 10 شب برنامه هاي مختلف از جمله آب نما را به اجرا در مي آوريم . در حال حاضر در حال ساخت کليپي براي اجرا بر روي آب نما هستيم که در صورت حاضر شدن اجرا مي شود و در غير اين صورت از همان 2 کليپي که شرکت ساخت و توسعه فضاهاي فرهنگي شهر تهران با نام هاي خاک سرخ و مرغ سحر تدارک ديده است استفاده مي کنيم.

نظر شما