دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۵۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/11
يکي از خوانندگان ارکستر باغ موزه دفاع مقدس گفت: ساختار حماسي و محزون اشعار، اجرايي نرم و عاشقانه را مي طلبد.

محب علي بخشي در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: شعري که قرار است در مجموعه 8 قطعه اي باغ موزه دفاع مقدس توسط بنده اجرا شود، فضايي حماسي دارد. بخش هايي از اين شعر به دليل اشاره به رشادت شهدا و عروج آنها نيز فضايي حزن انگيز به خود مي گيرد که ترکيبي از حس حزن و غرور را به شما ارائه مي دهد.

وي ادامه داد: با اين تفاسير اجراي شعر اين قطعات بايد بسيار نرم و عاشقانه باشد. شعر اين مجموعه بر اساس مضامين و ساختارهاي ايراني است و نياز است خواننده اي ايراني آن را بخواند.

وي با بيان اينکه بر اساس چيزي که ساخته شده شعر نيز نوشته شده و آواز آن نيز بايد بدين صورت اجرا شود، گفت: از آنجا که ارکستري که مجيد انتظامي براي اين کار در نظر گرفته، کلاسيک است، نياز است  بخشي از اين کار را خواننده کلاسيک بخواند.

بخشي افزود: براي اين مجموعه مجيد انتظامي اسمي را پيشنهاد داده است؛ اما نهايتا اسم آن با همفکري گروهي با مجموعه باغ موزه و گروه موسيقي انتخاب مي شود.

اين خواننده گفت: يک خواننده کلاسيک بايد هر قطعه را با حسي که دارد پياده کند و بتواند احساسات مختلف را به نمايش بگذارد تا بر هر قالب و ساختاري بنشيند. بخش هايي که مجيد انتظامي براي اجراي بنده در نظر گرفته اند همان چيزي است که براي صداي من مناسب است.

وي در پايان در مورد باغ موزه دفاع مقدس گفت: فکر مي کنم يک موزه دفاع مقدس بايد مثل يک فيلم تمامي آنچه را که اتفاق افتاده است روايت کند. آنچه که شنيده ام بيانگر اين است که اين باغ موزه به همين صورت تمامي اتفاقات را روايت مي کند.


 

در همين زمينه بخوانيد:


مجيد انتظامي ارکستر سمفونيک باغ موزه را به صحنه مي‏برد 

انتظامي: ترکيبي از آواز سنتي و کلاسيک در اجراي موسيقي باغ موزه 

احتزاز بلندترين پرچم ايران در باغ موزه

راه اندازي کتابخانه تخصصي دفاع مقدس همزمان با گشايش باغ موزه 

بخش مفهومي، آيينه تمام نماي اسناد جنگ است

طلايي: ساخت باغ موزه دفاع مقدس حرکتي انقلابي است 

نظر شما