دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
در اعتراض به فيلم موهن درباره پيامبر اسلام/
مرتضي طلايي به هنرمندان سومين سمپوزيوم مجسمه سازي پيشنهاد کرد اثري هنري در اعتراض به فيلم موهن اخير درباره حضرت محمد(ص) ساخته و در تهران نصب شود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر»، مرتضي طلايي رييس کميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران پيش از ظهر دوشنبه 27 شهريور در مراسم افتتاحيه چهارمين سمپوزيوم مجسمه سازي توهين به پيامبر اسلام را به مثابه توهين به تمامي پيامبران اولولعزم دانست و تصريح کرد: پيشنهاد مي کنم هنرمندان با استفاده از هنرسان به اين توهين که به نوعي به تمامي بشريت است پاسخ دهند.

وي همچنين پيشنهاد داد با توجه به برگزاري اين سمپوزيوم در باغ موزه دفاع مقدس مجسمه هايي از شخصيت هاي برجسته اي که سال ها در اين زندان در حبس بودند و برخي از آنها هم در نهايت در مسير انقلاب و اسلام جان خود را از دست دادند ساخته شود.


مرتضي طلايي وجه غالب شهر را مربوط به اثار هنري دانست و گفت: شهر تنها کالبد است در حالي که اثار هنري به آن روح و زندگکي مي بخشد و تنها در اين صورت است که مي توان شهر را به عنوان يک موجود زنده تلقي کرد.


وي پيوند با گذشته، رشدو تعالي جامعه، تاثير بر رفتارهاي اجتماعي و معرفي فرهنگ و تمدن را از کارکدهاي اصلي هنر دانست و گفت: تنها اثرهنري ماندگار است که خالق آن بتواند در ک درستي از تاريخ و بشريت داشته باشد و با اين درک اثري را خلق کند در غير اين صورت تمامي آثار هنري ميرا خواهند بود.




در همين زمينه بخوانيد:


مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري: هنر تنها آرام بخش تهران است
نظر شما