دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
نشست مشترک مديران کل تخصصي ستاد مبارزه با مواد مخدر با مسوولان دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در وين به‌منظور بررسي نتايج ارزيابي آن دفتر در خصوص اثرگذاري کمک‌هاي UNODC بر فعاليت‌ها و اقدامات و عملکرد کشورمان در زمينه مبارزه با مواد مخدر در قالب برنامه کشوري برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ محمود بيات مديرکل روابط بين‌الملل ستاد در آغاز اين نشست که صبح امروز در محل مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، گفت: وقتي پروژه‌اي اجرايي مي‌شود از جنبه‌هاي هزينه‌اي، تکنيکي، فني و ميزان اثربخشي، مورد ارزيابي و پايش قرار مي‌گيرد تا برنامه‌ها و پروژه‌هاي بعدي متناسب‌تر و اثربخش‌تر از قبل طراحي و اجرايي شوند.

وي افزود: در اين نشست گرد هم آمده‌ايم تا اجراي سال اول برنامه کشوري دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در جمهوري اسلامي ايران و چارچوب نظارت و شاخص‌هاي اجرايي دو زير برنامه‌ «قاچاق مواد مخدر و مديريت مرزي» و «کاهش تقاضاي مواد و کنترل اچ‌آي‌وي» را مورد بررسي قرار دهيم.

همچنين در اين نشست، آنتونينو دلئو هماهنگ‌کننده دفتر UNODC در تهران اظهار داشت: با کمک مديران کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مي‌توانيم در ارزيابي اجراي سال اول برنامه کشوري دفتر UNODC که در سال 2011 شروع شد، شاخص‌هاي عملکردي براي اندازه‌گيري ميزان پيشرفت در برنامه کشوري در حوزه مبارزه با مواد مخدر را به دست آوريم.

گاتام بابار هماهنگ‌کننده واحد برنامه‌ريزي استراتژيک دفتر UNODC در وين نيز در اين نشست گفت: وقتي پروژه‌اي در يک کشور برنامه‌ريزي مي‌شود اولين مرحله، تعيين اولويت‌هاي يک کشور است و در مرحله بعد نيز برنامه‌ريزي بايد براساس اطلاعات دقيق صورت بگيرد تا نيازهاي مردم آن کشور برآورده شود.

وي با بيان اينکه پروژه‌ها پس از طراحي و اجرايي شدن بايد از دو جهت خروجي برنامه و ميزان اثربخشي مورد ارزيابي قرار بگيرند، افزود: برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي، ارتقاء سطح دانش و بينش شرکت‌کنندگان، طراحي برنامه‌هاي آموزشي، برنامه پيشگيري از اعتياد و... از جمله خروجي‌هاي پروژه محسوب مي‌شوند و اينها جزو مسووليت‌هاي دفترUNODC است که خروجي برنامه ناميده مي‌شوند.

بابار در ادامه، ميزان اثربخشي پروژه‌ را هدف بعدي ارزيابي‌ها عنوان کرد و بيان داشت: همتايان ملي و کشورهاي ديگر مي‌توانند با اطلاع از ميزان اثربخشي مثبت پروژه، آن را مورد استفاده قرار دهند تا بدين شکل از انجام هزينه‌هاي مضاعف جلوگيري شود.

وي گفت: در اين جلسه دو زير برنامه‌ مورد اشاره مورد بررسي قرار خواهند گرفت تا چالش‌هاي موجود در آنها مشخص و رفع شوند.

گفتني است در اين جلسه مديران کل تخصصي و کارشناسان ستاد مبارزه با مواد مخدر و کارشناسان دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران حضور داشتند و در خصوص موضوعات مورد علاقه به بحث و بررسي پرداختند.

نظر شما