سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۵۵۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
خانيان گفت: بودجه‌ در حوزه سينما کاهش پيدا كرد اما اين کاهش در شوراي عالي سينما جبران مي‌شود و از فعاليت‌هاي سازمان كم نمي‌شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از فارس، بابک خانيان مشاور اجرايي رئيس سازمان سينمايي، درباره بودجه سازمان سينمايي توضيح داد: سازمان امور سينمايي و سمعي و بصري کشور، مرجع عالي‌اي تحت عنوان شوراي‌ عالي سينما دارد؛ شوراي ‌عالي ‌سينما براي سينماي ايران فرصتي مناسب ‌به شمار مي‌آيد، هم به لحاظ زيرساخت‌ها، بودجه‌، ارتقاء و هم براي تعالي و پيشرفت همه‌جانبه سينماي کشور فرصت است.

 

بودجه 50 ميلياردي سينما

 

وي در ادامه توضيح داد: ما در شوراي‌ عالي سينماي کشور که به رياست رئيس جمهور برگزار مي‌شود، توجه ويژه آقاي احمدي‌نژاد را شاهد هستيم. نمونه‌اش 50 ميلياردي است که از 150 ميليارد مبلغ مصوب شوراي عالي سينما به ما داده مي‌شود و کارهايش در حال انجام است.

 

تاسيس صندوق فرهنگ و هنر

 

وي درباره اولويت‌هاي سازمان سينمايي براي صرف بودجه 50 ميلياردي توضيح داد: يکي از کارهاي کليدي که قرار است با اين مبلغ انجام دهيم «‌تاسيس صندوق فرهنگ و هنر» است. همچنين تاديه ديون اهالي سينما به بانک‌ها، کار مهمي نيز در جهت تسريع قانون چهارم و پنجم توسعه داريم، به اين صورت که اگر بخش خصوصي پنجاه درصد يک سينما را تکميل کرده باشد، پنجاه درصد ديگر را ما کمک مي‌‌کنيم که پروژه به بهره‌برداري برسد.

 

کاهش بودجه سينما در شوراي عالي سينما جبران مي‌شود

 

رئيس دبيرخانه شوراي عالي سينما در ادامه درباره کاهش بودجه در حوزه فرهنگ و هنر توضيح داد: کليه دستگاه‌ها کاهش بودجه داشتند، زيرا رئيس جمهور اقتصاد مقاومتي را مطابق دستور مقام معظم رهبري در دستور کار قرار داده است. ما در شرايط تحريم هستيم، به همين دليل دولت فعاليت‌هاي استراتژيک و راهبردي را در دستور کار قرار داده است و هزينه‌هاي جاري دستگاه‌ها را کاهش مي‌دهد، اما اين نکته را بايد يادآور شوم که فعاليت‌ها کاهش پيدا نمي‌کند. ما مطابق بخش‌نامه‌اي که وزارتخانه صادر کرده است، بايد در کليه امور به شدت صرفه‌جويي کنيم. ‌کاهش بودجه‌ در حوزه سينما داشتيم اما اين کاهش در شوراي عالي سينما جبران مي‌شود.

 

فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري کاهش نمي‌يابد

 

وي در ادامه گفت: با توجه به روحيه‌ عملياتي که در وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سراغ دارم، ايشان اجازه نمي‌دهند فعاليت‌هاي فرهنگي هنري کاهش پيدا کند. روز شهادت حضرت امام صادق (ص) در حضور وزير ارشاد جلسه ارزيابي بودجه و فعاليت‌هاي سينما داشتيم. ايشان نظارت مستقيم بر امر بودجه و برنامه دارد تا فعاليت‌ها کاهش پيدا نکند.

 

ارائه جدول پيشنهادي فعاليت‌هاي سينمايي و صنوف به اداره امور مالياتي

 

خانيان در پاسخ به اين سوال که آيا معافيت مالياتي هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر پيگيري شده است، گفت: ما جدول پيشنهادي‌مان را ‌به سازمان امور مالياتي کشور ارائه داديم و جدول فعاليت‌ها را گسترش داديم. يکي از مشکلات ما اين بود که فعاليت‌هايي که پيش از اين تعريف شده، محدود بود؛ در حالي که فعاليت‌ سينماها ‌در 10 سال اخير ‌گسترش يافته است. ما جدول پيشنهادي را روز گذشته ‌براي دکتر عسگري‌آزاد ارسال کرديم که کليه فعاليت‌هاي سينمايي و صنوف را براي معافيت مالياتي شامل مي‌شود.

 

وي در خاتمه گفت: قرار شد آخرين اصلاحيه آئين‌نامه مربوطه مالياتي در حوزه فرهنگ و هنر را به هيئت وزيران پيشنهاد بدهيم که با تاييد معاونت حقوقي رياست جمهوري، دبير هيئت دولت و دستور رئيس جمهور انجام شود. انشاءالله ظرف يک يا دو هفته آينده اين مهم نيز انجام مي‌شود.


مطالب مرتبط
نظر شما