يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۵۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
نتايج يک تحقيق نشان داد گروهي از افرادي که در هنگام رانندگي به قوانين راهنمايي و رانندگي بي‌توجه هستند، از بازيهاي کامپيوتري استفاده مي‌کنند.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، تحقيقات جديد حاکي است: نوجواناني که از بازيهاي ويدئويي که ترغيب کننده انجام کارهاي خطرناک هستند، استفاده مي‌کنند بيشتر از سايرين در هنگام رانندگي بي توجه هستند.

محققان گفتند: اين نوجوانان بيشتر تصادف مي‌کنند و مقررات را زير پا مي‌گذارند. بيشتر هم به رانندگي و استفاده از مشروبات الکلي تمايل نشان مي‌دهند.

نتايج اين تحقيقات اخيراً به صورت آن لاين در مجله Psychology of Popular Media Culture به چاپ رسيد.

محققان در طول 4 سال، 4 مصاحبه تلفني را با بيش از ? هزار نوجوان آمريکايي در اين مورد ترتيب دادند.

محققان با توجه به جنسيت، سن، نژاد، درآمد خانوادگي، تحصيلات و والدين نوجوانان، سوالاتي را از آنها پرسيدند تا ميزاني را که آنها به ياغيگري و شور و نشاط تمايل دارند ارزيابي کنند.

نيمي از اين نوجوانان در اولين مصاحبه خود گفتند که اين اجازه به آنها داده مي‌شود تا از بازيهاي بزرگسالان استفاده کنند. 32 درصد از اين نوجوانان گفتند که Spider-Man 2 را بازي کرده‌اند در حالي که 12 درصد Manhunt و 58 درصد Grand Theft Auto III را بازي کرده بودند.

هيئت درجه بندي سرگرمي‌هاي نرم افزاري ، Spider-Man 2 را در گروه بازيهايي که نوجوانان مي‌توانند انجام دهند قرار داده است در حالي که Manhunt و Grand Theft Auto III براي نوجوانان مناسب نيستند و براي بزرگسالان هستند.

نتايج اين تحقيقات نشان داد: نوجواناني که از بازيهايي استفاده کرده بودند که مناسب با سنشان نبود بيشتر به سمت هيجان و ياغيگيري تمايل نشان مي‌دادند، بيشتر رانندگي‌هاي پرخطر، تصادف و تمايل به مصرف مشروبات الکلي، رانندگي يا حتي مصرف سيگار داشتند.

در هنگام مصاحبه سوم از 4 مصاحبه – وقتي که شرکت کنندگان تقريباً 16 ساله بودند- 21 درصد از آنها گفتند که پليس به آنها ايست داده است، 14 درصد گزارش کردند که يک بار تصادف کرده‌اند و 25 درصد گفتند که رانندگي هاي ناسالم مثل سرعت غيرمجاز، رعايت نکردن فاصله، ناديده گرفتن چراغ قرمز يا ناديده گرفتن علامتهاي ايست داشته‌اند.

اگر چه که اين تحقيقات يک رابطه بين بازيهاي ويدئويي و مصرف مشروبات الکلي را نشان داد اما يک رابطه علت و معلولي اثبات نشد.


نظر شما