دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۵۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/13:
سردار جواد خضرايي گفت: 13 نفر از اشخاص حقيقي و حقوقي شامل مقامات لشکري و کشوري اطلاعات باغ موزه را کنترل مي کنند و گردش کاري را به مقام معظم رهبري ارائه مي دهند.

 به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر» سردار جواد خضرايي رييس هيئت مديره و مدير عامل باغ موزه دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: کنترل اطلاعات به اين منظور انجام مي شود که در ارائه اطلاعات باغ موزه کاستي و گزندي نباشد. برخي از اين افراد شامل فرماندهان سپاه و ارتش، فرماندهان بسيج و رييس سازمان صدا و سيما، محمد باقر قاليباف، سردار رحيم صفوي و.... هستند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار شهر پيرامون راه کارهاي ارائه اطلاعات به نسل جوان و نوجوان به گونه اي که خروجي را که بايد داشته باشد گفت: در ساخت اين باغ موزه از طرح جامع استفاده کرده ايم، زماني که يک پروژه با طرح جامع تهيه مي شود يعني نياز مخاطب به صورت علمي ديده مي شود و براي تامين آن نيز راهکارهاي علمي در نظر گرفته مي شود.

خضرايي بيان کرد: آنچه که امروز در اين باغ موزه در نظر گرفته شده است متناسب با نيازي بوده است که طبق اين طرح جامع براي نسل امروز و نسل هاي بعدي احساس شده است. در نتيجه ما در بخش مفهومي از جمعي از جامعه شناسان و فرماندهان دفاع مقدس استفاده کرديم. در واقع يک گروه پژوهشي اطلاعاتي را متناسب با نيازهاي حال حاضر جمع آوري کرد و اين اطلاعات توسط جمعي از هنرمندان و معماران و همچنين متخصصان نرم افزارهاي کامپيوتري پياده شد.

خضرايي دررابطه با تاخير در افتتاح باغ موزه گفت: مديريت باغ موزه هيچ گاه راجع به افتتاح باغ موزه اخباري را منتشر نکرده است و هيچ خسارت و ضرر و زياني را به دليل تاخير در عمليات عمراني و يا در بخش هاي مفهومي متحمل نشده ايم زيرا باغ موزه هنوز به بهره برداري نرسيده است.

وي با در رابطه با چگونگي تقديراز مقام شهدا در اين باغ موزه با بيان اين که تنديس بخشي از فرماندهان جنگ را تهيه کرده ايم گفت: متاسفانه در معرفي شهدا هميشه از شهداي شناخته شده استفاده مي شود و اين مسئله ممکن است منجر به نارضايتي برخي از خانواده هاي شهدا شده باشد. از ديد ما شهدا طبقه بندي ندارند به گونه اي که از تمامي اقشار حتي از اقليت هاي مذهبي در دوران دفاع مقدس شهيد داريم و بايد از تمامي آنها قدرداني شود. در نتيجه تالاري با نام تالار شهادت، تهيه کرده ايم و تصوير تمام شهدائي که در بانک اطلاعات بنياد شهيد موجود بود را با سيستم شبه هولوگرام نمايش مي دهيم.

مدير عامل باغ موزه گفت: جهت تکميل اين اطلاعات از خانواده هاي شهداء مي خواهيم که اسم و تصوير شهداء خود را براي ما ارسال کنند. هم اکنون 29 روز است که درخواست ارسال اين اطلاعات را از جانب خانواده ها در رسانه هاي مطرح کرده ايم.

وي در رابطه با زمان دسترسي مردمي به باغ موزه گفت: پس از افتتاح باغ موزه در 2 مهر به مدت 10 روز ما پذيرش خانواده هاي ايثارگر و شهداء و جانبازان و همچنين سازمان هاي درخواست دهنده بازديد را داريم. پس از آن همه روزه بجز روزهاي تعطيل نيم ساعت بعد از شروع ساعت اداري تا غروب آفتاب پذيراي علاقه مندان هستيم.

خضرايي در پايان تاکيد کرد: ارائه اين اطلاعات در گروه هاي 15 تا 20 نفره است و هر 15 دقيقه يک گروه به داخل موزه هدايت خواهند شد. علت پذيرش گروهي به اين دليل است که ارائه تصاوير به صورت روايتي است و راويان بايد براي گروه ها، تالار به تالار توضيحات کافي را ارائه دهند.

نظر شما