شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۵۶۴۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۶
اهتزاز بزرگترين و بلندترين پرچم ايران در مرکز فرهنگي تهران/1
شهردار تهران گفت: شهدا بر مبناي عشق، ديانت و عقلانيت زندگي و مرگ خود را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر محمد باقر قاليباف در مراسم به اهتزاز در آمدن يکي از 3 پرچم بزرگ و مرتفع دنيا که عصر امروز با حضور رييس جمهور و سرلشگر فيروز آبادي، سردار رحيم صفوي، اعضاي شواري شهر و خانواده شهدا برگزار شد، گفت: شاکريم که اين توفيق نصيب مديريت شهري شد که ايام هفته دفاع مقدس، توانستيم بزرگترين پرچم را بر سر مزار شهداي گمنام و در کنار باغ موزه دفاع مقدس به اهتزاز در آوريم.

وي بيان کرد: منطق پرچم ايران منطق شهيدان است؛ پرچمي که آميخته به عشق، ديانت و عقلانيت است، شهدا نيز بر اين مبنا زندگي و مرگ خود را انتخاب کردند.

شهردار تهران افزود: امروز پرچم جمهوري اسلامي ايران آيينه عقلانيت ديني و نماد خرد تمدني است.امروزه در هر کجاي دنيا پرچم ما به اهتزاز در آيد موثرترين عامل براي نشان دادن حق و حقيقت، صفا و صداقت، آگاهي، سازندگي و نماد استقلال و آزادي است.

قاليباف بيان کرد: اميدواريم امروز هر کجا که هستيم بتوانيم از نظام جمهوري اسلامي ايران پرچم داري کنيم چرا که پرچم داري از نظام اسلامي به معني بهره گرفتن از فرهنگ جهادي براي کار آمد کردن نظام اسلامي است و به معناي مبارزه با دگم انديشي است.

وي در ادامه با بيان اين که پرچم داري يعني خون دل خوردن و خون دادن در مسير ولايت و مقاومت کردن در مقابل سختي ها گفت: پرچم داري و ايران مداري و نه ايران گرايي به معناي دل با ايمان، مغز متفکر، علم توام با عمل و آماده بودن براي همه ميدان هايي که وظيفه انقلابي ما ايجاب مي کند در آن حضور داشته باشيم.

شهردار تصريح کرد: ايران پرچم سربلندي، عزت، نام آوري و شکست ناپذيري اسلام است. امروز در واقع در چنين روز مقدسي در مزار شهداي گمنام نماد چنين فرهنگ و گفتماني را به اهتزاز در آورده ايم و اميدواريم که بتوانيم در سايه ولايت آرمان هاي امام و شهدا را به پيش ببريم

شايان ذکر است عصر امروز مرتفع ترين و بزرگنرين پرچم ايران و يکي از سه برج بلند پرچم دنيا در جوار باغ موزه دفاع مقدس به اهتزاز در آمد.

گزارش تصويري مراسم اهتزاز بزرگترين و بلندترين پرچم ايران

نظر شما