شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۵۶۴۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
اهتزاز بزرگترين و بلندترين پرچم ايران در مرکز فرهنگي تهران/2
رييس جمهور گفت: پرچم هر کشور نماد وحدت ملي و نگاه آن ملت به زندگي است.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري شهر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران در مراسم به اهتزاز در آمدن يکي از 3 پرچم بزرگ و مرتفع دنيا که عصر امروز با حضور شهردار تهران و سرلشگر فيروز آبادي، سردار رحيم صفوي، اعضاي شواري شهر و خانواده شهدا برگزار شد، گفت: پرچم نشان وحدت و انسجام ملي است. پرچم مي تواند بيانگر مطالبات، فرهنگ و آرمان ها و نگاه يک ملت به زندگي باشد. خوشبختانه عوامل وحدت و اهداف ملت ايران در مورد پرچمشان به صورت توامان وجود دارد بدين دليل شايد بتوان قاطعانه گفت پرچم ايران يگانه پرجم توحيد است.

رييس جمهور افزود : از مديريت شهري تهران و مجموعه باغ موزه دفاع مقدس براي تحق اين ايده تشکر مي کنم.

احمدي نژاد با بيان اين که پر چم يکي از نشانه هاي فرهنگ و مطالبات يک ملت است، افزود: پرچم يک نشانه و علامت است که وحدت يک ملت را نشان مي دهد. خوشبختانه پرچم جمهوري اسلامي و ملت بزرگ ايران از عوامل وحدت و آرمان ها و فرهنگ ما به حساب مي آيد.

وي تصريح کرد: بيش از 10 هزار سال است که فرزندان حضرت آدم به دنبال استقرار توحيد، عدالت و زندگي سعادتمند در زمين بودند. همچنين تاريخ ايران مملواست از تلاش وجان فشاني براي اين که آرمان هاي ملت ايران مبني بر ايجاد توحيد و عدالت محقق شود .

رييس جمهور ادامه داد: از ديد همه ملت ها پرچم محترم است و احترام به پرچم لازم و علامتي مقدس است. به ويژه در ايران که پرچم علامت توحيد است.

وي در ادامه بيان کرد: حال چگونه مي توان حرمت پرچم را نگاه داشت. اول احترام قابل لمس و فيزيکي به پرچم به اين صورت که بايد در اهتزاز باشد و زير پا لگد مال نشود بلکه بايد در بلندترين نقاط و به بهترين شکل به اهتزاز باشد زيرا که علامت و موجوديت يک کشور است.

احمدي نژاد گفت: شکل دوم پاسداشت پرچم، حفظ حقيقت نهفته در پس پرچم است. گاهي بدين صورت است که ملتي در ظاهر پرچمش در اهتزازاست و همه جا محترم شمرده مي شود اما در حقيقت مورد احترام نيست. زيرا اهتزار پرچم يعني سردمداران آن جامعه به اصل توحيد و لوازم آن و عدالت پاي بند باشند و اين عين اسلام ساير مکاتب ديني است.

وي عنوان کرد: ممکن است کشوري به ظاهر نشان از اسلام داشته باشد ولي وقتي به بطن زندگي مرم مراجعه مي کنيم هيچ يک از نشان هاي اسلام را نبينيم. بنابراين زماني که در اين سرزمين پرچم توحيد برافراشته است يعني همه مردم بايد براي خدا کار کنند . آنچه که يک پرچم را در اهتزار نگاه ميدارد ايستادگي مقابل ظلم و زور بين الملل و اعتقاد به عدالت است.

احمدي نژاد ادامه داد: مامويت بزرگ ملت ايران اين است که ارزش هايش را مستقر کند، به تدوين و تبيين آنها بپردازد و در نهايت به بشتريت تشنه امروز معرفي کند.

وي در پايان تاکيد کرد درآستانه هفته دفاع مقدس يک بار ديگر با امام شهيدان و حضرت ولي عصر تجديد وميثاق مي کنيم زيرا اين رمز ماندگاري ملت ايران است.



گزارش تصويري مراسم اهتزاز بزرگترين و بلندترين پرچم ايران
نظر شما