دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۵۵۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
شمارش معکوس براي گشايش باغ موزه دفاع مقدس/16
منصور احمد لو گفت: واحد ايثارگران شهرداري اطلاعات خود را به مرور به مجموعه باغ موزه ارائه مي دهد.

 به گزارش خبرنگار مديريت شهري «شهر» منصور احمد لو مدير کل امور ايثارگران شهرداري تهران گفت:  نهادهاي مختلف به ياري مجموعه باغ موزه شتافتند و در حال تکميل بانک اطلاعات باغ موزه اند. در سرکشي به خانواده هاي شهدا اطلاعاتي را شامل عکس و اسناد با اسکنر هاي دستي ضبط مي کنيم و مواردي را که مربوطه به بانک اطلاعات باغ موزه است را ارائه مي دهيم.

وي در رابطه با انتقاد ها در مورد ناديده گرفتن خانواده هاي شهدا در ساخت مجموعه باغ موزه، عنوان کرد: بخشي از مجموعه هايي چون تالار پروانه ها به شهدا و خانواده هاي آنها اختصاص دارد. ضمن اين که اين موزه، موزه حجمي نيست و اين قابليت را دارد که در موضوعات مختلف به شکل ديجيتالي خواسته هاي فرهنگي و هنري نسل هاي بعد را تامين کند. بدين معني که اين موزه مي تواند به شکل موضوعي در بستر تاريخ انعطاف لازم را داشته باشد.

احمد لو با بيان اين که همانطور که ما از فرهنگ عاشورا بعد از اين همه مدت بهره برداري مي کنيم از فرهنگ غني و انسان ساز دفاع مقدس نيز مي توانيم بهره ببريم،افزود: بعد از گذشت زمان انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل هاي بعد يک وظيفه است زيرا نسل ها آينده از نظر زماني در کنار شهيدان نبوده اند و در مورد بسياري از اين مفاهيم درکي ندارند، اما اين نمي تواند دليل موجهي باشدکه اين انتقال فرهنگي صورت نگيرد.

نظر شما