دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۷
کد خبر: ۵۵۶۶۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
شهردار تهران با تاکيد براين که ارتباط بين شهرداري و دولت قطع نيست ،گفت: اما اميدوارم برادري و اخوت و محبت هيچ وقت از ميان مديران جامعه دور نشود.

به گزارش خبرنگار مديريت شهري « شهر » محمد باقرقاليباف شهردار تهران در مراسم زنگ دانش آموزان شهيد که صبح امروز شنبه يک مهر با حضور جمعي از اعضاي شوراي شهر، خانواده هاي شهدا و عبدالهي رييس خدمات شهري در بهشت زهرا برگزار شد در جمع خبرنگاران از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس به عنوان کاري ماندگار در کل کشور و پس از 5 سال تلاش خبر داد و گفت : اين مجموعه سه شنبه، 4 مهر افتتاح خواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي درباره حضور روز گذشته رئيس جمهور در مراسم اهتزاز بزرگترين پرچم کشور و تعامل ميان شهرداري و دولت و همچنين پيگيري مطالبات حوزه حمل و نقل گفت: ديروز مراسم هفته دفاع مقدس و اهتزاز بزرگترين پرچم کشور بود و جاي اين گونه صحبت ها نبود.

 
شهردار تهران افزود: البته اين طور هم نيست که بين شهرداري و دولت قطع ارتباط باشد. ارتباطات برقرار است و هم ما از رئيس جمهور دعوت کرديم و هم ايشان لطف کردند و دعوت را پذيرفتند. بحث‌هاي اداري و مالي هميشه وجود دارد که بايد در روال اداري خودش پيگيري شود اما اميدوارم برادري و اخوت و محبت هيچ وقت از ميان مديران جامعه دور نشود.

 
شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار «شهر» در مورد امکان احداث مکاني همانند باغ موزه دفاع مقدس در جنوب شهر و بهشت زهرا(س)، گفت:  تمرکز مراکز فرهنگي تهران در تپه هاي عباس آباد است و باغ موزه دفاع مقدس تنها در اين محل خواهيم داشت.

 

قاليباف وعده داد تقاطع غير همسطح حکيم- شهيد هاشمي به منظور کاستن از ترافيک محدوده بهشت زهرا به ويژه در روزهاي شلوغ سال ، تا دهه فجر و قبل از پايان سال افتتاح شود.

همچنين شهردار تهران بيان کرد : غسالخانه جديد بهشت زهرا که هم اکنون در حال تجهيز است تا چند روز آينده با نام مجتمع عروجيان افتتاح خواهد شد.

 

قاليباف در ادامه بهشت زهرا(س) را يکي از مهم ترين گنجينه هاي فرهنگي کشور و بهترين جا براي فعاليت هاي عميق فرهنگي دانست و اظهارداشت: اين مجموعه را بزرگترين قطب فرهنگي مي دانيم. رسيدگي به بخش هاي کالبدي اولين موضوع در اين بخش بوده که خانواده شهدا امروز وقتي به اينجا مي آيند با اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگي و رسيدگي به بخش هاي کالبدي و با امکانات ايجاد شده تغييرات آن را شاهد هستند.

وي خاطر نشان کرد: مسافت زياد و ترافيک اين محدوده که در شب هاي جمعه ، ايام دهه فجر و پنج شنبه آخر سال يکي از مشکلات شهروندان بود و امسال با اقدامات انجام شده تلاش خواهيم کرد که تا پيش از پنج شنبه آخر سال ترافيک اين مسير تسهيل شود . قاليباف افزود: همچنين اميدواريم بخشي از بزرگراه امام علي(ع) نيز تا پايان امسال آماده شده باشد و هم چنين مجموعه دسترسي ها مخصوصا در قبور شهدا با وجود آن چه قبلا فضا سازي هاي بي انصافانه اي در مورد آن مي شد امروز با اقداماتي که انجام شده شاهد باشيم با خانواده معظم شهدا از اين فضا رضايت داشته باشند. وي در مورد وضعيت ترافيک امروز _ اول مهر _ نيز اظهار کرد : همکاران من در مجموعه شهرداري با همکاري آموزش و پرورش ، راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي 40 روز است که تلاش مي کنند تا آغاز سال تحصيلي روز خوبي براي دانش آموزان و خانواده آنان باشد و امروز شاهد بوديم که هرچند ترافيک وجود داشت اما ترافيکي که باعث قفل شدن مسيري باشد ايجاد نشود.


نظر شما