شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۵۶۹۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳
حضور كشورهاي ايتاليا، سوئيس و آلمان در جشنواره تئاتر كودك قطعي شده است و گروه‌هاي هلندي و اسپانيايي هم احتمالا حضور پيدا مي‌كنند.

به گزارش «شهر» و به نقل از فارس، شهرام کرمي دبير نوزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر کودک و نوجوان، اظهار داشت: ما در بخش بين‌الملل 6 نمايش خواهيم داشت که تاکنون حضور 3 نمايش از کشورهاي ايتاليا، سوئيس و آلمان قطعي شده و احتمالا گروه‌هايي از اسپانيا و هلند هم در جشنواره حضور پيدا خواهند کرد.

 

وي افزود: چند کارگاه آموزشي نيز با حضور هنرمندان ايراني و خارجي برگزار مي‌شود، از جمله کارگاه بازيگري با حضور هنرمندان هلند برگزار خواهد شد.

 

کرمي در خصوص بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نيز بيان داشت: دفترچه بودجه جشنواره‌ها سال گذشته در معاونت هنري مصوب شده است و در آن بودجه‌ جشنواره‌ها با درصدي افزايش مصوب شده است. در سال جاري با افزايش قيمت‌هاي يورو و دلار با مشکلاتي مواجه شديم که نسبت به سال گذشته هزينه‌هاي بخش بين‌الملل دو برابر شده است، ضمن اينکه سال گذشته بخش کمک هزينه‌ها را از طريق شوراي حمايت تأمين کرديم.

 

دبير نوزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر کودک و نوجوان تصريح کرد: همين باعث شد تا امسال بودجه‌ با افزايش 20 درصدي خود تقريبا معادل بودجه سال گذشته باشد. در حال حاضر اقدامات اداري بودجه جشنواره صورت گرفته و ابلاغ شده است؛ اميدواريم بودجه را بتوانيم به موقع دريافت کنيم. سعي کرديم بخش‌هاي پايه‌اي را به نحو مطلوبي انجام دهيم و در بخش‌هايي هم صرفه‌جويي کرديم.

 

به احساسات هنرمندان احترام مي‌گذارم

 

وي در خصوص عدم انتخاب آثار برخي از هنرمندان براي حضور در جشنواره، گفت: هميشه به احساسات هنرمندان احترام مي‌گذارم، خوشبختانه امسال با تقاضاي بسيار زيادي براي جشنواره مواجه شديم. 138 نمايش اجرا شده در دو سال اخير در سراسر کشور، امسال متقاضي حضور در جشنواره کودک و نوجوان بودند؛ از اين بين فقط 16 نمايش امکان حضور در جشنواره را داشتند.

 

کرمي ادامه داد: هيئت انتخاب‌ ما امسال براي اولين بار شامل 5 نفر از پيشکسوتان و فعالان حرفه تئاتر کودک و نوجوان بود. شورا را 5 نفره انتخاب کردم تا تنوع راي بيشتري ايجاد شود. 124 نمايش انتخاب نشد و شورا بيش از 40 نمايش را شايسته حضور مي‌دانست اما به دليل محدوديت ظرفيت 16 اثر مي‌توانست حضور پيدا کنند.

 

وي در پايان با بيان اينکه به احساسات پاک همه هنرمندان احترام مي‌گذارم، خاطرنشان کرد: از حضور و تقاضاي همه هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان تشکر مي‌کنم و اميدوارم روزي جشنواره‌اي برگزار شود که تمام آثار بتوانند در آن شرکت کنند. ضمن اينکه مهم‌ترين خاصيت ورود آثار به جشنواره کودک و نوجوان برآيند اجراي اثر است و اين بار سبک‌تري را روي دوش من ايجاد مي‌کند.

نظر شما