دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۵۶۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
مدير مرکز کنترل ترافيک شهرداري تهران از افزايش 30 درصدي ترافيک در اول مهر خبرداد و گفت: امروز 4 تصادف مهم در پايتخت رخ داد که يک مورد از آن منجر به فوت راننده شد.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، همايون فتاحي در ستاد مهر و قلم با بيان اينکه افزايش بار ترافيکي 30 درصدي را در روز نخست مهر شاهد بوديم ، گفت: خوشبختانه افزايش بار طبيعي بود و شاهد مشکل خاصي در خيابان هاي پايتخت نبوديم .

 

وي با اشاره به 4 تصادف مهم در پايتخت گفت : يک دستگاه ميني بوس در اتوبان شهيد صياد شيرازي خروجي رسالت چپ کرد که منجر به فوت راننده شد . همچنين واژگوني يک خودرو 206 در اتوبان امام علي (ع) ، برخورد 3 دستگاه خودرو در پل سيد خندان و تصادفي در خيابان شهيد چمران مهمترين حوادث روز نخست سال تحصيلي جديد بودند.

 

وي گفت: بار ترافيکي از 6 صبح آغاز و در 6:45 به اوج خود رسيد که اتوبان هاي تهران - کرج، بزرگراه هاي شهيد همت ، شهيد حکيم ، شهيد لشگري و شهيد صدر داراي بار ترافيکي سنگيني بود.

 

وي ادامه داد: تمام تجهيزات کنترل هوشمند پايتخت مورد بازبيني کامل قرار گرفتند و ما با ظرفيت کامل به استقبال مهرماه رفتيم و در کوتاه ترين زمان معضل هاي ترافيکي را براي حل به مسئولان ترافيکي اطلاع داديم.

 

براساس اين گزارش حسن آقايي مدير کل مهندسي ايمني شهرداري تهران نيز با اشاره به افزايش تعداد سرويس مدارس در پايتخت گفت: امسال 17 هزار سرويس مدارس دانش آموزان را جابجا کردند که اين ميزان در سال گذشته 14 هزار سرويس بود.

 

وي با اشاره به آمادگي ناوگان حمل و نقل عمومي در روز نخست مهرماه گفت: 16 هزار و 300 اتوبوس بطور کامل مورد بازبيني قرار گرفته بودند و با تمام ظرفيت به مسافران خدمات رساني مي کردند همچنين 50 دستگاه اتوبوس دوکابين در خط 5 بي آر تي به طور رسمي فعاليت خود را آغاز و در حوزه تاکسيراني بازرسان از تردد هرگونه تاکسي خالي جلوگيري مي کردند.

 

وي گفت : در هفته اول مهرماه اتوبوس و مترو براي دانش آموزان و دانشجويان با ارائه کارت دانشجويي و دانش آموزي رايگان است البته دانش آموزاني که لباس فرم مدرسه داشته باشند مي توانند از اين تمهيدات استفاده کنند.

 

آقايي با اشاره به آغاز بار ترافيکي روز اول سال تحصيلي جديد از ساعت 6:30، گفت: خوشبختانه امروز گره ترافيکي خاصي در سطح شهر نداشته ايم.

 

نظر شما