يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۶
کد خبر: ۵۵۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
جنگي که بود راهي که هست/3
يک جانباز 70 درصد مي‌گويد: امروز تيپ و ظاهر جوانان ما عوض شده اما غيرت ايراني تفاوتي نکرده و ايراني هميشه با غيرت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي شهر، محمد علي، جانباز 70 درصد، 26 سال است که به دليل قطع نخاع روي ويلچير نشسته است. با موهاي جوگندمي‌، اخمي در پيشاني و خنده‌اي بر لب نگاهي متفاوت دارد. او مي‌گويد: وقتي عازم منطقه شدم 17 سالم بود. از 16 سالگي تصميم رفتن به خط مقدم داشتم اما به دليل جثه کوچکم اجازه نمي‌دادند. ما با حال و هواي انقلاب بزرگ شديم، شوري که در انقلاب بود ما را اين چنين بار آورده بود.

 

اين جانباز نگاه مثبتي به جوانان دارد و مي‌گويد: جوانان ما از لحاظ غيرت تفاوتي نکرده‌اند. شايد تيپ و ظاهرها عوض شده باشد. اما ايراني هميشه با غيرت است. من مطمئنم در صورت هرگونه تعرضي جوانان مثل گذشته براي کشورشان ايثار مي‌کنند.

 

هشت سال ايستادگي نشانگر اقتدار ايراني است

وي مي‌افزايد: ما بهترين مردم را داريم. اگر مشکلي هست نمي‌توان به مردم خرده گرفت. در جنگ‌هاي پيش از دفاع مقدس با هر تهاجم و تهديدي تکه‌اي از خاک ايران تصرف و جدا شد. اما هشت سال ايستادگي به دنيا غيرت و اقتدار ايراني را نشان داد. ما در اين جنگ تنها در برابر يک کشور نمي‌جنگيديم. از 17 مليت ما اسير داشتيم. 45 کشور به عراق بهترين امکانات نظامي را مي‌دادند اما مردم ما با از خود گذشتگي پيروز شديم.

همه گوش به فرمان امام بوديم 

اين جانباز اظهار داشت: وقتي جنگ آغاز شد فرصتي براي تامل نبود. همه گوش به فرمان امام بوديم. اگر قرار بود مردم براي رفتن به جنگ حساب و کتاب کنند دشمن از خرمشهر وارد شده بود و حتي مشهد را هم گرفته بود. اما مردم همه يک رنگ بودند و براي دفاع از وطن از جان مايه گذاشتند.

 

دشمن جرات حمله را ندارد

وي با تاکيد بر تاثيرات فداکاري و ايستادگي رزمندگان گفت: امروز اگر دشمن جرات حمله به ايران را ندارد به دليل سابقه 8 سال دفاع مقدس است. ما در جنگ تحميلي نشان داديم که هيچ چيز توانايي مقابله با ارزش‌ها و باور و روحيه ايستادگي ما را ندارد.

 

دراينباره بخوانيد:

شهيد همت‌ها شناسنامه ما هستند

 

نسل سوم از جنگ تحميلي چه مي‌داند

نظر شما