يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۲
کد خبر: ۵۵۷۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲
جنگي که بود راهي که هست/4
هاشم جانباز جنگ تحميلي مي‌گويد: چيزي که اين روزها بيش از همه من را رنج مي‌دهد بي‌توجهي مردم نسبت به هم و دروغ است.

يک جانباز 70 درصد در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: چيزي که امروز بيش از همه من را رنج مي‌دهد، دروغ است. مردم به هم دروغ مي‌گويند. مسئولان دروغ مي‌گويند. هنگام جنگ در جامعه يکرنگي بود. در آن شرايط همه پشت سر هم بودند. هر کس با هر تواني به ميدان مي‌آمد.

 

وي ‌افزود: از هيچ کس توقعي ندارم اما با کسي تعارف هم ندارم. من از دست خيلي‌ها دلخور هستم. شرايط امروز جامعه ما مطلوب نيست. مردم هواي يکديگر را ندارند. ما از اين موضوع بيش از هر چيز ديگري ضرر مي‌کنيم.

 

به بي‌توجهي‌ها عادت کرديم

اين جانباز با اشاره به بي‌مهري‌هاي بعضي‌ از مردم اظهار داشت: ما به بعضي از بي‌توجهي‌ها عادت کرده‌ايم. ولي چيزي که بيشتر من را اذيت مي‌کند بي‌تفاوتي مردم نسبت به هم است،دروغ است.

 

مصائب حضور در شهر و اجتماع

وي با ابراز ناراحتي از مشکلات رفت و آمد جانبازان مي‌گويد: کسي دغدغه ما را ندارد. در انگليس هر ساختماني که ساخته مي‌شود براي معلولان هم امکاناتي دارد. آسانسور دارند يا که شيبي براي ويلچير طراحي شده است. اما اين مسائل در اينجا رعايت نمي‌شود. شايد اين مسائل از ديد بعضي‌ها کوچک به نظر برسد اما يک مشکل اساسي است. ما براي حضور در شهر مشکل داريم. نمي‌توانيم بدون کمک رفت و آمد داشته باشيم. با اين وضعيت چطور مي‌شود گوشه گير نشد و در جامعه حضور داشت. شهرداري بايد اين مسائل را رعايت کند نبايد تا پيش از رعايت اين موارد به ساختماني پايان کار دهد.

 

دراين‌باره بخوانيد:

شهيد همت‌ها شناسنامه ما هستند

 

نسل سوم از جنگ تحميلي چه مي‌داند

 

تيپ جوان‌ها عوض شده اما غيرت نه

نظر شما