دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۲۶
کد خبر: ۵۵۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
سينماهاي آفتاب و مهتاب بخاطر جشنواره دفاع مقدس مورد مهر مسوولين قرار گرفتند.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي دوازدهمين دوره جشنوراه فيلم مقاومت، آئين بازگشايي و سينماهاي آسيا و مهتاب کرمان همزمان با آغاز دوازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت صبح امروز با حضور مقامات استاني کرمان، مديرعامل بيناد فرهنگي روايت، محمد خزاعي دبير جسنواره و مديران ستادي جشنواره مقاومت برگزار شد.

 

براساس اين گزارش، در ابتداي مراسم احمد سعيدي مديرکل ارشاد استان کرمان گفت:به فضل خداوند در آستانه رويداد بسيار مهم فرهنگي در نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم. رويدادي که از تحليل دنياي رسانه‌هاي قلدر احساس مي‌شود شايد بعد ازاجلاس نم(اجلاس سران کشورهاي غير متعهد) رويداد بزرگ فرهنگي کشور است و در تحليل يکي از تحليلگران رژيم صهيونيستي اشاره شده است که ايران با استفاده زا قالب هنر و سينماقصد دارد نفرت مردم را به صهيونيست نشان دهد.

 

وي در ادامه با تقدير از نهادهاي حامي برگزاري جشنواره افزود: بايد از تلاش‌هاي دبير محترم جشنواره و تيم همراهشان که شبانه روز براي بسترسازي مناسب آن تلاش کردند قدردان کنم. قريب به 50 سال از عمر اين سينماها مي‌گذرد و تقريبا در آستانه تعطيلي دائم قرار داشتند و جشنواره عاملي شد تا تلاش کنيم همزمان با جشنواره سينماي مناسبي براي نماي آثار فراهم شود.

 

مديرکل ارشاد استان کرمان خاطرنشان کرد: در مدت کمتر از 50 روز شاهد بازسازي کامل سينماهاي آسيا و مهتاب و شهرتماشا بوديم که حاصل تلاش شبانه روزي عده زيادي از دوستان بوده که در حدود 800 ميليون تومان در ابعد مختلف براي اين بازسازي هزينه شده است که بايد از آقايان مسچي،شمقدري،فداکار و شخص وزير ارشاد براي اين توجه تشکر و قدرداني کنم.

  

سعيدي در خاتمه اظهار داشت: سينماهاي مهتاب و آسيا از حيث فروش جزو ده سينماي برتر کشور محسوب مي‌شوند که همواره همزمان با تهران آثار مطرح را روي پرده مي‌برند و اميدوارم با شرايط جديد اوضاع بهتري را در اين سينماها شاهد باشيم.

 

در ادامه اين مراسم محمد خزاعي دبير جشنواره دوازدهم گفت: احساس بسيار خوبي دارم که امروز در کنار مردم هستيم و هر موقع مردم کرمان از کنار اين سينماها رد مي‌شوند به ياد جشنواره خواهند افتاد چرا که اين سينماها يادگار جشنواره مقاومت براي مردم کرمان است.

 

خزاعي ادامه داد: وقتي وضعيت سينماهاي کرمان را ديدم بسيار تعجب کردم چرا که از لحاظ تجهيزات سينمايي نسبت به استان‌هايي چون همدان و اصفهان در سطح نامناسبي قرار داشتند اما آقاي نجار و مديرکل ارشاد کرمان به من قول دادند که به سرعت بازسازي اين سينماها را انجام دهند در حالي که در تهران به ما گفته بودند بازسازي اين دو سينما يک سال طول مي‌کشد.

 

براساس اين گزارش، در ادامه اين مراسم جواد کمالي معاون سياسي امنيتي استان کرمان اظهار داشت: بسيار خوشحالم که براي اولين بار نوبت به استان کرمان رسيد تا جشنواره فيلم مقاومت را برگزار کند در حالي که 18 استان ديگر نيز در پي برگزاري اين جشنواره بودند.

 

وي افزود: همچنين از کساني که باعث شدند تا اين سينماها بازسازي شود تشکر مي‌کنم چرا که اين دو سينما چشم چراغ هنر هفتم در کرمان بود که در حال تعطيلي بودند و در آستانه تعطيلي ناگهان فيلم مقاومت بوجود مي‌آيد و کرمان ميزبان مي‌شود و اين بازسازي صورت مي‌گيرد.

 

کمالي ادامه داد: بايد قدر دوران پرفروغ هنري کشور را بدانيم و هنرمندان از اين بستر حداکثر استفاده را ببرند. حضور 200 اثرخارجي و 600 اثر داخلي در جشنواره واقعا نعمت بزرگي است و بايد جشنواره در شهر کريمان با عظمت وشکوه زيادي برگزار کنيم تا همه متوجه اين رويداد بشوند.

 

معاون سياسي امنيتي استان کرمان با اشاره به اينکه هنرمندان تفسير تصويري قرآن محور کارهاي خود قرار دهند اظهار داشت: کلوخ انداز را پاسخ سنگ است و هنرمندان ما بايد احساس مسوليت کنند و اين جواب توهين‌ها را به پايمبر و ائمه با توليد آثار مناسب در عرصه بين‌المللي بدهند.

 

طبق اين گزارش، جواد جباري مدير عامل بنياد فرهنگي روايت،حبيب‌الله کاسه‌ساز، پزمان لشگري‌پور، يزدان عشيري و سيمون سيمونيان از ديگر مسولين حاضر در اين مراسم بودند.



نظر شما