يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۵۷۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
سيد نظام الدين موسوي گفت: به همت شهرداري خلاء موزه دفاع مقدس با تجميع مجموعه اي از«ترين ها» ها در باغ موزه دفاع مقدس برطرف شد.

به گزارش "شهر" ، به نقل از تهران سما  سيد نظام الدين موسوي با اشاره به تکميل باغ موزه دفاع مقدس براي استفاده عموم شهروندان، تاکيد کرد: باغ موزه دفاع مقدس يکي از خلا ء هاي بزرگي بود که در شهر تهران احساس مي شد، زيرا بسياري  از مردم و نسل جديد، فضاي جبهه را از نزديک لمس نکرده اند ويا در آن زمان نتوانستند  صحنه هاي جنگ را از نزديک مشاهده کنند

وي با بيان اين که ساخت باغ موزه دفاع مقدس کاري بزرگ از سوي شهرداري تهران است افزود: در کشورهايي که درگير جنگ هاي طولاني مدت بوده اند يک رسم وجود دارد که به ياد رشادت ها و تلاش هاي زمان دفاع و همچنين براي يادمان کساني که در آن دوران از جان خود گذشته اند، موزه هايي را احداث کرده اند. مدير عامل خبرگزاري فارس دفاع مقدس را يک جنگ معنوي، اعتقادي و دفاعي توصيف کرد و اظهار داشت:  در طول جنگ تحميلي مردم با چنگ و دندان از اين مرز و بوم دفاع کردند، به همين منظور دفاع مقدس يک جنگ دولتي نبود بلکه براي اولين بار در تاريخ ايران در  دو سده اخير، جنگ به صورت مردمي اداره شد. موسوي با تاکيد بر ضرورت ساخت يادمان هاي دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور به منظور آشنايي نسل جديد با ارزش هاي زمان جنگ، عنوان داشت: خود دفاع مقدس جزو «ترين ها» بود و حماسه اي که در طول اين دفاع مقدس به وقوع پيوست جز نقاط برجسته به شمار مي رود، چرا که8  سال جنگ در طول دهه ها اي خير کم سابقه است . همچنين تعداد  شهداي ما در جنگ  و کشورهايي که به صورت مستقيم و غير مستقيم درگير جنگ بودند و صحنه هايي از ايثار و مقاومت  و همه و همه جزو موارد نادر دفاع مقدس به شمار مي رود. موسوي با تاکيد بر ضرورت استمرار اين حرکت در باغ موزه دفاع مقدس، گفت: دست اندرکاران موزه اعلام کرده اند که افتتاح اين مجموعه ابتداي کار است و قطعا با ادامه کار و آغاز بازديد ها عمومي مخاطبان، اين مجموعه به سمت تعالي پيش مي رود. وي در ادامه تصريح کرد: همين اندازه که حرکت اين چنيني صورت گرفته است، ابتکار بزرگي به شمار مي رود و اميدوارم با گذشت زمان، به شکوه باغ موزه افزوده شود. مدير عامل خبرگزاري فارس همچنين  درباره رونمايي از سمفوني روايت حماسه و اقتدار به مناسبت افتتاح باغ موزه دفاع مقدس نيز گفت: هنر  يکي از ابزارهايي است که مي تواند مفاهيم مربوط به دفاع مقدس را به مخاطب القا کند و هنر موسيقي و سمفوني استاد انتظامي نيز جزو مجموعه هاي گرانسنگي است که قطعا در انتقال مفاهيم دفاع مقدس تاثير گذار است. موسوي خاطر نشان ساخت: در زمان دفاع مقدس  خاطرات و  روايت ها  و  همين طور مفاهيمي  نيز وجود داشت که در همان زمان و بعد ها در قالب سرودها و نوحه ها در بين مردم منتشر شد واکنون نيز که بصور ت سمفوني درآمده است  مطمئنا  در انتقال مفاهيم  دفاع مقدس تاثير گذار  است. وي در پايان از سمفوني روايت حماسه و اقتدار به عنوان کاري بزرگ در عرصه موسيقي ياد کرد و گفت: زماني که اين سمفوني تکميل شده و به نهايت برسد، يکي از آثار ماندگار موسيقيايي کشور خواهد بود.

نظر شما