يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۴
کد خبر: ۵۵۸۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
جنگي که بود راهي که هست/6
يک جانباز جنگ تحميلي با بيان اينکه براي شناخت درست شهدا کاري نشده است گفت: اگر امروز اسم همت را بياوريد تهراني‌ها آدرس يک اتوبان را به شما مي‌دهند.

يک جانباز هشت سال جنگ تحميلي در گفت‌وگو با خبرنگار شهر گفت: خانواده جانبازان و شهدا مشکلات عاطفي زيادي دارند. بعضي از خدماتي که بنياد شهيد انجام مي‌دهد را به نحوي تبليغ کردند که مردم فکر مي‌کنند خانواده جانبازان و شهدا در ناز و نعمت به سر مي‌برند. اما حقيقت چيز ديگري است و آن‌ها با مشکلات زيادي درگير هستيم.

 

وي با ذکر خاطراتي از خانواده شهدا اظهار داشت: فرزند شهيدي را مي‌شناسم که اين موضوع را از دوستانش مخفي مي‌کند. هيچکدام از همکلاسي‌هايش در دانشگاه نمي‌دانند او فرزند شهيد است. اين‌ها به خاطر فضاي مسمومي است که به دليل يک سري تبليغات ايجاد شده است. در صورتي که بايد عکس اين موضوع باشد. فضا و تبليغات به شکلي بوده که مردم واقعيات را نمي‌دانند.

 

اين جانباز افزود: فرزند يکي از همرزمان شهيدم برايم تعريف مي‌کرد که يکي از دوستانش در صف نانوايي او را ديده است و با تعجب از او پرسيده مگر شما خودتان نان مي‌خريد! واقعيت اين است که امروز بعضي‌ها فکر مي‌کنند همه چيز براي اين بچه‌ها مجاني است. همه رستوران‌هاي شهر، همه سفرهاي داخلي و خارجي، دانشگاه و درمان. انگار همه گوش به فرمان و اطاعت از اين بچه‌ها هستند. اما اگر از نزديک کسي با خانواده شهيدان و جانبازان در ارتباط باشد مي‌فهمد که واقعيت چيز ديگري است. 

 

اسم همت را بياوريد آدرس اتوبان به شما مي‌دهند

وي اظهار داشت: ذهن بعضي‌ها از موضوع اصلي بسيار پرت است. اين موضوعات و رفتارها نشان مي‌دهد شهدا و جانبازان درست معرفي نشده‌اند. اگر امروز اسم همت را بياوريد تهراني‌ها آدرس يک اتوبان را به شما مي‌دهند. چه کسي توانسته همت را معرفي کند.

 

دراين‌باره بخوانيد:

شهيد همت‌ها شناسنامه ما هستند

 

نسل سوم از جنگ تحميلي چه مي‌داند

 

تيپ جوان‌ها عوض شده اما غيرت نه

 

دغدغده‌هاي يک جانباز 70 درصد

نظر شما