سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۲
کد خبر: ۵۵۹۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
سومين جشنواره «کودک، شهر و هنر» امسال به ميزباني برج ميلاد تهران با هدف مدرسه سازي براي کودکان مناطق محروم کشور با حضور اساتيد برجسته تصويرگري کودک و با شعار آموزش حق همه کودکان است، در نيمه مهر برگزار مي‌شود.

به گزارش «شهر» و به نقل از روابط عمومي برج ميلاد تهران، فرزاد هوشيار پارسيان مديرعامل برج ميلاد تهران با بيان اين مطلب گفت: اين جشنواره همزمان با روز جهاني کودک با هدف توجه کودکان به هنر محيطي و شهر و همچنين مدرسه سازي در مناطق محروم کشور 13 و 14 مهر در برج ميلاد تهران برگزار مي شود.

 

وي افزود: درآمدهاي حاصل از فروش بليت هاي شرکت کودکان در اين جشنواره براي مدرسه سازي در منطقه محروم  «قلعه گنج» که به سمت جنوب کرمان است، هزينه خواهد شد تا اين مدرسه نيمه ساز براي تحصيل کودکان اين منطقه آماده شود.

 

نصب نقاشي کودکان در برج ميلاد به مدت 100 سال

 

به گفته هوشيار پارسيان، کودکان با خريد هر بليت براي شرکت در اين جشنواره، مي توانند روي يک کاشي نقاشي مورد نظر خود را کشيده که در نهايت اين کاشي ها در کوره هاي سفال پخته و به عنوان اثري ماندگار به مدت 100 سال در برج ميلاد تهران نصب مي شود.

 

مديرعامل برج ميلاد تهران تصريح کرد: با اين اقدام کودکان را نسبت به هنر محيطي و هنر شهري متمرکز مي کنيم که نسبت به آن بي توجه نباشند. همچنين هنر سفال وسراميک از جمله هنرهايي است که در حال منسوخ شدن است و با اين حرکت، کودکان که نسل آينده کشور هستند، با اين هنر آشنا شده و مانع از فراموشي اين هنر تاريخي مي شويم.

 

اين مقام مسوول با بيان اينکه کاشي هاي نقاشي شده کودکان که در برج ميلاد تهران نصب مي شود، مي تواند به اثري ماندگار تبديل شود، توضيح داد: با توجه به پيش بيني هاي صورت گرفته براي سازه برج ميلاد تهران تا 400 سال آينده، کاشي هاي نقاشي شده کودکان امروز مي تواند به جاذبه اي ماندگار و تاريخي براي آنها در بزرگسالي و حتي براي فرزندان و نوه هاي آنها تبديل شود.

 

وي ادامه داد: با هماهنگي هاي صورت گرفته قرار است 15 تصويرگر کودک بنام نيز در يک نوبت ويژه در برج ميلاد تهران حضور داشته و در کنار کودکان روي کاشي نقاشي کنند تا آنها نيز سهم بسزايي در اثر هنري نصب شده در برج ميلاد تهران داشته باشند.

 

هوشيار پارسيان درباره پيش بيني هاي لازم براي تعداد کودکان حاضر در اين جشنواره گفت: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته طي دو روز برگزاري جشنواره، بيش از هزار کودک به اين جشنواره مي آيند. ضمن آنکه ثبت نام کودکان تا12 مهر ماه براي تهيه بليت ادامه داد.

 

برگزاري کلاس هاي مشاوره براي والدين

 

مديرعامل برج ميلاد تهران به برنامه هاي جانبي جشنواره «کودک، شهر و هنر» اشاره کرد و گفت: در اين جشنواره براي والديني که به همراه کودکان خود مي ايند، پيش بيني برگزاري کلاس هاي روانشناسي کودک با حضور متخصصان روانشناس کرده ايم و والدين مي توانند مشکلات خود با فرزندانشان را با اين متخصصان در ميان بگذارند و راهکارهاي لازم را کسب کنند.

 

وي افزود: همچنين مسابقه عکس مادران از والدينشان از ديگر برنامه هاي جانبي است که مادران مي توانند از فعاليت هاي کودکان خود در شرايطي که برج ميلاد تهران هم در عکس باشد، عکاسي کنند و در نهايت پس از بررسي عکس ها به قيد قرعه يک نفر به همراه خانواده اش به سفر مشهد مقدس فرستاده مي شود.

نظر شما