سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۵۹۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۴
در اعتراض به جداسازي ري از تهران صورت گرفت/
مردم شهرري در اعتراض به تصميم دولت براي جداسازي ري از تهران، نامه‌ي ديگر به مقام معظم رهبري ارسال کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، مردم شهرري پس از ارسال اولين نامه خود به رهبر معظم انقلاب در اعتراض به تصميم دولت براي جداسازي از تهران، نامه‌ ديگري به معظم له ارسال کردند.

 

در بخشي از اين نامه آمده است: «با عنايت به اينکه ما اهالي شهرري به نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي شهر تهران راي داده‌ايم و وکالت آنها در کليه امور پذيرفته ايم، هرگونه اقدامي خارج از نظر مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر تهران باشد، وجاهت کارشناسي ندارد.»

 

اين نامه به آيت‌اله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، محمود احمدي نژاد رييس جمهوري، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، آيت اله لاريجاني رييس قوه قضاييه، حجت الاسلام پورمحمدي رييس سازمان بازرسي کل کشور، حجت الاسلام مصلحي وزير اطلاعات، نجار وزير کشور، تمدن استاندار تهران، رئيس کميسيون اصل 90 مجلس، رئيس فراکسيون مديريت شهري مجلس، نمايندگان تهران در مجلس، مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، اعضاي شوراي اسلامي شهر، شهردار تهران، عزيز جعفري فرمانده سپاه پاسداران و احمدي مقدم فرماندهي نيروي انتظامي جهت اطلاع و استحضار رونوشت شده است.

 

متن کامل نامه شوراياري هاي منطقه 20 تهران به مقام معظم رهبري به شرح زير است:

 

رهبر معظم و معزز انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي (مدظله العالي)

 

ضمن آرزوي صحت، سلامت و توفيق روزافزون براي حضرتعالي که به عنوان پشت و پناه محرومان سرزمين اسلامي مان ايران عزيز هستيد و چشم اميد فرزندان اين مرز و بوم هميشه به الطاف پدرانه و دلسوزانه حضرتعالي بوده است، از خداوند منان مسئلت داريم همواره سايه امام عزيزمان بر سر ما مستدام بدارد.

 

رهبر و امام عزيزمان، اين نامه دومين مرقومه اي است که از طرف معتمدين محلات به نمايندگي از شهروندان شهرري و منطقه 20 براي حضرت عالي تقديم مي نماييم.

 

در نامه قبلي که پيوست مي باشد، دغدغه هاي اهالي شهرري و منطقه 20تهران از تصميم هيئت دولت و استانداري تهران مبني بر جدايي ري از تهران بنا به دلايلي که در آن نامه ذکر شده بود به خدمت حضرتعالي ارسال نموديم. چون نگراني شهروندان وفرزندان شما در اين شهر باتوجه به مخالفت هاي مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر تهران که منتخبين مردم اين منطقه مي باشند برطرف نگرديده است، تصديع اوقات نموديم و مطالبي را جهت استحضار آن امام عزيز بيان مي کنيم.

 

1- با توجه به مخالفت هاي مکرر علما ، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، و معتمدين شهرري و منطقه 20 با جدايي ري از تهران به علت خطراتي که مي‎تواند براي شهر تهران به عنوان ام القراي جهان اسلام از نظر حاشيه نشيني و برهم خوردن امنيت اجتماعي شهر تهران داشته باشد، نگراني خود را به علت وجود زمين خواراني که از هم اکنون در فکر خريد زمين هاي کشاورزي و باغات براي ساخت و ساز و منفعت شخصي پيگيري مي کنند برخود واجب ديديم موضوع را خدمت آن امام بزرگوار اعلام کنيم.

 

2- اقدام اخير مسئولان دولتي باعث گرديده که افکار عمومي مردم غيور وشهيد پرور شهرري نسبت به سياستهاي کلان نظام بدبين شده و چنين خسارات جبران ناپذيري براي توسعه همه جانبه شهرري و منطقه 20 درپي خواهد داشت که از هم اکنون خروج سرمايه گذاران از شهرري و منطقه 20 براي اجراي پروژه هاي عمراني قابل ملاحظه مي باشد که با ادامه اين روند خدمات کلانشهر تهران به شهرري و منطقه 20 کم رنگ شده و توسعه شهر و محلات با رکود شديدي مواجه خواهد گرديد.

 

3- با عنايت به اينکه ما اهالي شهرري به نمايندگان خود در مجلس شوراي اسلامي شهر تهران راي داده‌ايم و وکالت آنها در کليه امور پذيرفته ايم هرگونه اقدامي خارج از نظر مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر تهران باشد، وجاهت کارشناسي نداشته جز خسران و عقب ماندگي و بهم ريخنگي ساختارهاي اجتماعي و فرهنگي و مذهبي شهرري و منطقه 20 حاصلي ديگر نداشته و در اين برهه از شرايط حساس کشور که کليه کشورهاي غربي استثمارگر براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي از هيچ کوششي دريغ نمي ورزندطرح چنين مسائلي (جدايي ري از تهران) با هيچ منطق و اصول علمي و کارشناسي و مديريت يکپارچه شهري منطبق نمي باشد.

 

رهبر و امام عزيزمان ما فرزندان شما در شهرري و منطقه 20 مطيع اوامر ولي امر مسلمين جهان حضرت آيت اله العظمي امام خامنه اي هستيم و تا پاي جان براي دفاع از کيان سرزمين اسلامي مان گوش به فرمان حضرت عالي هستيم؛ چنان که در هشت سال دفاع مقدس از هيچ کوشش و تلاشي دريغ ننموده ايم. امروز هم با اين شعار که خوني که در رگ ماست هديه به رهبر ماست، از حضرت عالي استعا داريم به هر نحو که صلاح مي دانيد و صلاح مسلمين و مومنين اين شهر مي باشد فرزندان خود را هم چون گذشته پدرانه مورد الطاف کريمانه خود قرار دهيد.

 

در همين زمينه بخوانيد:

 

متن نامه مردم شهرري به رهبري + عکس 

نظر شما