دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۵۹۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به تشريح خاطره‌اي بيان نشده از مقام معظم رهبري در سال دفاع مقدس که بني‌صدر فرمانده کل قوا بود، پرداخت.

به گزارش شهر به نقل از شفاف محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ‌جمع مردم قزوين در مسجد محمد رسول‌الله اين شهر اظهار کرد: در ابتداي سال‌هاي پيروزي انقلاب و سال نخست دفاع مقدس بني‌صدر که فرمانده کل قوا بود اجازه دفاع به نيروهاي انقلابي نمي‌داد به طوري که شهيد جهان‌آرا را از اتاق جنگ دزفول به اين بهانه که اينها پاسدار است‌ ‌بيرون انداخت.


وي در ادامه به خاطره‌ منتشر نشده از حضور مقام معظم رهبري در سال‌هاي نخست دفاع مقدس اشاره و تشريح کرد: در ماه دوم جنگ تحميلي بود که مقام معظم رهبري با من تماس گرفت و گفت که به اهواز برويم چند ساعت بعد در فرودگاه مهرآباد به يکديگر ملحق شديم و قرار بود با هواپيماي فالکون فرانسوي که قدرت مانور فراواني داشت به سمت اهواز پرواز کنيم.


فرمانده سپاه در دروان دفاع مقدس افزود:‌ چند ساعتي گذشت و از هواپيماي فالکون خبري نشد که پس از پرس‌وجو متوجه شديم بني‌صدر گفته ‌به اينها فالکون ندهيد.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: مقام معظم رهبري تأکيد داشتند که چون ما قول داده‌ايم بايد به سمت اهواز حرکت کنيم و با هزار زحمت با يک هواپيماي شبيه هواپيماهاي جنگ جهاني دوم که حايلي بين مسافران و خلبان نداشت به سمت اهواز پرواز کرديم.


رضايي اضافه کرد: پس از يک ساعت و نيم پرواز به ارتفاعات زاگرس رسيده بوديم که خلبانان مضطرب و مشوش بودند وقتي علت را جويا شديم گفتند قطب‌نما از کار افتاده و ممکن است به خاک دشمن برويم.


وي عنوان کرد:‌ در همين لحظات مقام معظم رهبري گفتند با بي‌سيم هواپيما با اهواز ارتباط برقرار کرده و مسير را پيدا کنيد که خلبان اعلام کرد بي‌سيم نيز از کار افتاده و هرچه فرکانس‌ها را عوض کرديم هيج ارتباط با اهواز و هيچ جاي ديگر برقرار نشد.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح اين خاطره و اينکه هواپيما مشخص نبود به سمت کويت يا عراق مي‌رود بيان کرد: در همين حين مقام معظم رهبري دستور بازگشت را صادر کردند‌‌ پس از مدتي ‌خلبانان دوباره دست و پاهايشان را گم کرده و حسابي مضطرب ‌شد‌ند.


رضايي خاطرنشان کرد: علت اضطراب ‌را که از خلبانان جويا شديم اعلام کردند تا 10 دقيقه ديگر سوخت نداريم و در همين حال بود که همه در هواپيماي قديمي مشغول ذکر گفتن بوديم که يک شهر بزرگ زير پايمان نمايان شد.


وي افزود: با دستور مقام معظم رهبري به سمت شهر حرکت کرده و پس از فرود متوجه شديم آن شهر اصفهان است. به محض ورود به فرودگاه اصفهان خلبانان گفتند تا 2 دقيقه ديگر بيشتر سوخت نداشتيم و فرودمان در اين شهر معجزه الهي بود.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام يادآور شد: پس از برکناري بني‌صدر ضد انقلاب که مي‌دانست ديگر اميدي ندارد و مديريت سياسي دولت عوض شد رجايي را شهيد کرد و سپس با مديريت حکيمانه مقام معظم رهبري در دوران رياست جمهوري دفاع مقدس به خوبي مديريت و ملت ايران حماسه‌ساز شدند.


رضايي با اشاره به عمليات ثامن‌الائمه گفت: امسال که سالگرد عمليات ثامن‌الائمه با ميلاد امام رضا (ع) مصادف شد‌ اتفاق نيکويي بود زيرا اين عمليات نخستين عمليات موفق پس از اشغال ايران بود.


وي عنوان کرد: اگر يک شهر هم در زمان جنگ 8 ساله در دست دشمن مي‌ماند امروز نمي‌توانستيم سر بلند کنيم و آن حماسه و شور را رزمندگان، بسيجيان، سپاهيان و ارتشيان آفريد‌ند که سنگر به سنگر جنگيده و همه شهرها را آزاد کردند تا براي نخستين بار در تاريخ ايران چنين حماسه‌اي رقم بخورد.


دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: امنيتي که امروز از آن برخورداريم حاصل خون شهداست زيرا تا پيش از اين و حتي همين 50 سال قبل بحرين نيز از ايران جدا شده بود ولي دشمنان اين مملکت اوضاع ايران را محاسبه نکرده و متوجه نبودند که نه تنها حکومت اين کشور ديگر شاهنشاهي نيست بلکه ايمان الهي در دل رزمندگان موجب تحول شده بود.


رضايي اذعان کرد: فداکاري بدون ادا و خدمت بي‌منت تحول عظيمي بود که در سال‌هاي نخستين انقلاب ايجاد شده بود به طوري که رزمندگان اسلام دفاع در راه حفظ انقلاب و کشور را وظيفه خود دانسته و با گام‌ برداشتن در اين مسير احساس غرور مي‌کردند.


وي تأکيد کرد: دستاورد بزرگ اين دفاع مقدس علاوه بر جدا نشدن قطعه‌اي از خاک کشور تقويت بنيه دفاعي و قدرت نظامي کشور است که اين دفاع را بي‌نظير مي‌کند.

نظر شما