يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۷
تهران 7 درصد بيش از شهر هاي ديگر سالمند دارد و منطقه 6 تهران داراي بيشترين پدر بزرگ و مادر بزرگ است.

به گزارش شهر و به نقل از مهر، محمدمهدي گلمکاني، مديرکل سلامت شهرداري تهران با اشاره به آخرين وضعيت لايحه شهر دوستدار سالمند مي گويد: در ابتداي سال لايحه شهر دوستدار سالمند را به شوراي شهر تهران ارائه کرديم و در شوراي شهر تهران مورد بررسي قرار گرفت.

 

وي ادامه مي دهد: بعد از گزارش ما در صحن شورا، اعضا اعلام کردند بخش هاي مختلف اين طرح نياز به بررسي هاي بيشتري دارد و ما نيز بازنگريهايي در آن انجام داديم.

 

کاهش سن سالمندي از 65 سال به 60 سال

 

مديرکل سلامت شهرداري تهران اضافه مي کند: سن سالمندي از 65 سال مورد بازنگري قرار گرفت و به 60 سال رسيد. همچنين برخي از ظرفيت ها در بحث مناسب سازي حمل و نقل عمومي و... دراين بررسي مجدد مورد توجه قرار گرفت و دوباره لايحه به شورا ارائه شد که در کميسيون اجتماعي شورا به تصويب رسيده و در نوبت طرح در صحن علني براي راي گيري است.

 

گلمکاني با بيان اينکه براي اجرايي شدن اين لايحه بايد بحث منابع پايدار نيز پيش بيني شود گفت: دستورالعمل بخش هاي مختلف آن در اجرا ديده شده است.

 

به اعتقاد وي شهر دوستدار سالمند شهري است که براي تمام افراد از جمله معلولان قابل استفاده است. اگر سطح شهر مناسب سازي شود و يا در خريد اتوبوس هاي شهري نيازهاي سالمندان مانند کاهش سطح در نظر گرفته شود براي معلولان نيز کاربرد دارد .

 

مدير کل سلامت شهرداري تهران با تاکيد بر اين که استانداردهاي در نظر گرفته شده در اين طرح بر اساس استاندارد هاي جهاني است گفت: در بحث حمل و نقل عمومي بايد مکان هايي ويژه براي سالمندان پيش بيني شود هرچند نمي توان چنين جدا سازي را در ساعات پيک رعايت کرد اما در ساير زمان ها اين جدا سازي پيش بيني شده است .

 

به اعتقاد وي اين نکات با احياي فرهنگي هم قابل حل است.

 

تهران 7 درصد بيش از شهرهاي ديگر سالمند دارد

 

وي ادامه داد: بر اساس سرشماري هاي اخير طي 5 سال گذشته جمعيت سالمندان 1.2 افزايش يافته است و تهران 7درصد نيز از ميانگين سالمندي کشور بيشتر سالمند دارد.

 

جوان ترين و پير ترين مناطق تهران

 

گلمکاني اضافه کرد: منطقه 6 داراي بيشترين سالمند است و بعد از آن منطقه 3 و 8 داراي رکود بيشترين تعداد سالمندان در پايتخت هستند. همچنين مناطق 18 ،19 و 15 داراي بيشترين جوانان تهراني هستند.

نظر شما